Volkswagen AG - o mașină pentru popor

Volkswagen AG, prescurtată VW AG, este cel mai mare producător de automobile din Europa cu sediul în Wolfsburg, Saxonia Inferioară. Grupul Volkswagen include mărcile Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Skoda, Volkswagen și Vehicule comerciale Volkswagen. Numai în Germania există nouă fabrici Volkswagen, pe lângă fabrica mamă VW din Wolfsburg, de exemplu, fabrica Volkswagen din Kassel.

La 11 februarie 1933, Adolf Hitler a cerut motorizarea poporului german la Salonul Auto de la Berlin. El a avut în vedere construcția unei mașini care ar putea menține o viteză constantă de 100 km / h pe autostradă, care este potrivită pentru familiile cu patru locuri, are un consum economic și, mai presus de toate, ar trebui să coste mai puțin de 1000 de Reichsmarks (RM ).

Volkswagen - Evolutia Siglei

Volkswagen - Evolutia Siglei

Austriacul Ferdinand Porsche, care își conducea propriul birou de design în Stuttgart și lucrase anterior pentru diverse companii, a primit ordinul de dezvoltare pentru construcția unui prototip de la Asociația Reich a industriei germane a automobilelor pe 22 iunie 1934. Companiile germane de automobile s-au întrebat cu privire la evaluarea fezabilității, cu toate acestea, pe bună dreptate s-au îndoit dacă Volkswagen ar putea fi realizat la prețul dorit de Hitler de sub 1.000 RM. Alte concepte de vehicule anterior, care foloseau deja termenul Volkswagen, nu puteau fi oferite la un preț „popular” din cauza costurilor materiale ridicate și - din cauza lipsei unor metode de producție eficiente - a costurilor ridicate de producție. De exemplu, Josef Ganz a prezentat și un Volkswagen cu numele Maikäfer la expoziția de automobile menționată mai sus.

Stânga : Ferdinand Porsche în biroul său

Stânga : Ferdinand Porsche în biroul său

Deoarece industria automobilelor nu era interesată să subvenționeze Volkswagen, Hitler a comandat Frontul German al Muncii (DAF) să construiască cea mai mare fabrică de automobile din Europa. La 28 mai 1937, sub supravegherea lui Robert Ley, șeful DAF, a fost înființată „Societatea pentru pregătirea Volkswagen mbH german”. Primul și singurul dvs. produs ar trebui să fie „KdF-Wagen” (KdF = puterea prin bucurie). A finanțat dezvoltarea fabricii Volkswagen din Wolfsburg în principal din vânzarea activelor sindicale care au fost confiscate în 1933. Producția ulterioară a fost prefinanțată conform unui concept dezvoltat de DAF, conform căruia viitorii cumpărători ai Volkswagen trebuiau să facă plăți în avans. Prețul de achiziție de 990 RM a fost salvat în rate de 5 RM și confirmat cu o ștampilă de economisire pe un card de economii. Cu toate acestea, costul unei mașini calculat în 1939 a fost mai mult decât dublu.

Locația fabricii a fost nou-înființatul „Orașul KdF-Wagens”. A fost creat - planificat pe tabla de desen - după un tur al directorului general Bodo Lafferentz mai mult sau mai puțin întâmplător în zona rurală și slab populată din apropierea municipiului Fallersleben și a Castelului Wolfsburg cu Schulenburgischer Gutshof acolo. Această locație din valea glaciară a Aller, în centrul geografic al imperiului, oferea conexiuni convenabile prin Canalul Mittelland, autostrada de la Berlin la Hanovra (astăzi Autostrada Federală 2), linia de cale ferată din zona Berlin-Ruhr și apropierea de zona industrială. orașul Salzgitter și orașul Braunschweig.

Cu toate acestea, mai întâi a trebuit să se construiască legătura de autostradă și să se creeze o legătură cu linia ferată principală. În plus, a trebuit construită o infrastructură adecvată pentru furnizarea de energie electrică și apă, precum și pentru telecomunicații.

Din moment ce Ferdinand Porsche a reușit să-și producă Volkswagen-ul într-o fabrică complet nou construită, i-a fost posibil să coordoneze în mod optim produsul și facilitățile sale de producție. Numărul de piese din tablă care trebuie presate a fost redus printr-un design optimizat (foi individuale cât mai mari posibil). Producția consecventă a liniei de asamblare s-a bazat pe exemple de la Ford din Detroit, ale căror metode de producție Porsche le-a studiat într-o călătorie în SUA.

Ferdinand Porsche în 1937 cu protoripul „ Broscuța“ W30

Ferdinand Porsche în 1937 cu protoripul „ Broscuța“ W30

În toamna anului 1939, coaja halelor de producție a fost terminată. Cu toate acestea, nu a existat o producție programată a VW Beetle (150.000 / an) deoarece nu existau mașini-unelte speciale, deoarece economia se pregătea pentru război. Cea mai mare parte a oțelului necesar pentru producție trebuia furnizat de la „Orașul Hermann Göring Works” (Salzgitter).

În timpul celui de-al doilea război mondial, fabrica Volkswagen a fost transformată în producția de armament, inclusiv arma de represalii V1. Din 1940 până în 1945, aproximativ 20.000 de oameni au fost nevoiți să facă muncă forțată la fabrica Volkswagen, inclusiv prizonierii de război și deținuții lagărului de concentrare. În 1942 a fost înființat un sat special de lucru al lagărului de concentrare până când trupele americane au eliberat fabrica în aprilie 1945.

Perioada postbelică

Primul VW Käfer în producție

Primul VW Käfer în producție

După sfârșitul celui de-al doilea război mondial, responsabilitatea pentru fabrica Volkswagen a fost transferată guvernului militar britanic la mijlocul lunii iunie 1945. 20% din clădirile fabricii au fost distruse, 93% din echipamentul mașinii era încă în stare de utilizare. Primul gândac a fost produs în 1946, dar în primii câțiva ani după cel de-al doilea război mondial, viitorul fabricii și al „gândacului” era incert. Abia atunci compania și produsele sale au primit oficial numele „Volkswagen”. Opțiunile posibile au fost atât demontarea fabricii, cât și producția continuă de gandaci în alte țări. Compania britanică Humber și Ford, printre altele, au fost inițial interesate de uzina VW.

Cu toate acestea, din cauza unei evaluări greșite a pieței, a apropierii de zona de ocupație sovietică și a unei evaluări tehnice devastatoare a VW Beetle printr-un raport de anchetă britanic, toate părțile interesate și-au pierdut tot interesul pentru uzina VW. În raportul de anchetă menționat, gândacul a fost considerat o construcție care nu merită imitată, care se presupune că nu îndeplinea cerințele care trebuiau să fie plasate pe mașinile mici în acel moment. Din perspectiva de astăzi, această judecată este de neînțeles, întrucât au fost produse peste 21 de milioane de exemplare ale VW Beetle, toate care corespundeau în conceptul lor de bază proiectului de dinainte de război.

Ofițerul britanic maior Ivan Hirst a avut o mare influență asupra dezvoltării fabricii Volkswagen în primii ani după al doilea război mondial. Împreună cu conducerea germană, el s-a asigurat că producția va începe din nou. Conducerea fabricii germane a constat, printre altele, în avocatul industrial berlinez Hermann Münch, care a fost comandat inițial ca administrator pentru reconstrucția uzinei și, după înlocuirea lui Rudolf Brörmann la 17 iunie 1946, a fost numit și director general și administrator șef. Inițial, cererea din partea administrației de ocupație pentru vehiculele companiei a fost satisfăcută. În curând au fost fabricate primele vehicule civile și, la inițiativa lui Hirst, a fost creat un sistem de asistență pentru clienți și de vânzare - tot în străinătate - și au fost mărite capacitățile de calitate și producție. Hirst a recomandat în cele din urmă ca tehnicianul Heinrich Nordhoff, care lucrase anterior la Opel, să fie numit succesor al lui Münch.

În 1948 Heinrich Nordhoff a devenit director general. În 1949, compania a intrat sub tutela guvernului federal și a statului Saxonia Inferioară.

Fabrica Volkswagen din Wolfsburg urma să devină cea mai mare fabrică de automobile din lume. Zona fabricii ocupă astăzi o zonă comparabilă cu cea din Gibraltar. Doar zona acoperită a sălii are aproximativ dimensiunea Principatului Monaco.

În 1955, finalizarea mașinii Volkswagen cu numărul 1 milion este sărbătorită la Wolfsburg.

La 22 august 1960, Volkswagenwerk GmbH a fost transformată într-o societate pe acțiuni și parțial privatizată și a fost redenumită „Volkswagenwerk Aktiengesellschaft”. 60% din capitalul social al VW este emis sub formă de așa-numitele acțiuni ale populației cu o valoare nominală totală de 360 ​​milioane DM, ceea ce se traduce prin vânzări de aproximativ 500 milioane EUR. Republica Federală Germania și statul Saxonia Inferioară au continuat să dețină fiecare 20%. Odată cu încasările din vânzări și cu drepturile la profit din restul de 40% din acțiunile din sectorul public, după un lung război între guvernul federal și Saxonia Inferioară pentru promovarea științei, Fundația Volkswagenwerk, cu sediul la Hanovra, a fost înființată în 1961 ca o fundație non-profit în temeiul dreptului civil. O caracteristică specială a acestui lucru este așa-numita lege VW din 21 iunie 1960, care nu numai că reglementează privatizarea, ci este, de asemenea, menită să asigure influența sa decisivă, în ciuda poziției minoritare a sectorului public.

Fabrica Volkswagen din Wolfsburg în anul 2013

Fabrica Volkswagen din Wolfsburg în anul 2013

În 1962, grupul în ansamblu are 69.000 de angajați și generează o cifră de afaceri anuală de 6,4 miliarde DM.

În 1965, Volkswagen AG a preluat Auto Union GmbH de la Daimler-Benz. Compania, cu sediul în Ingolstadt, asigură noile tehnologii din Wolfsburg, cum ar fi răcirea cu apă în construcția motorului și tracțiunea față. Pentru prima dată, Volkswagen oferă o a doua marcă de grup sub numele Audi, în care compania NSU este integrată în 1969.

Anii ‘70

Volkswagen K 70

Volkswagen K 70

Cu K 70 dezvoltat de NSU, Volkswagen lansează pentru prima dată un vehicul cu motor frontal, tracțiune față și răcire cu apă, marcând o schimbare radicală în istoria VW.

În 1972, Volkswagen angajează 192.100 de angajați și generează vânzări anuale de 16 miliarde DM.

Volkswagen devine campion mondial la producție în 1972: cu 15.007.034 mașini asamblate, VW Beetle înlocuiește recordul de producție al modelului T construit de Ford Motor Company la începutul secolului al XX-lea. (În 2002, cu 21,5 milioane de unități construite, VW Golf a retrogradat Beetle pe locul trei în clasamentul celor mai produse automobile. Toyota Corolla a rămas campioana mondială la producție, urmată de VW Golf. Modelul T Ford a preluat locul patru. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că atât VW Beetle, cât și modelul T au fost produse aproape neschimbate, în timp ce Corolla și Golf au mai multe modele sub același nume.)

VW a intrat în ape dificile la începutul anilor 1970: producția de broscuțe s-a prăbușit încet, modelele nefericite cu motor spate nu au putut oferi nicio compensație. Audi NSU Auto Union AG, care a fost achiziționată în 1964, s-a dovedit a fi salvatorul într-o situație de urgență: recurgând la componentele Audi, a fost posibilă crearea unei game de modele moderne și atractive într-un timp foarte scurt. Primul reprezentant al acestor noi modele răcite cu apă a fost Passat.

A intrat în producție în mai 1973, urmat de Golf în ianuarie 1974, care a devenit rapid un bestseller. Producția se bazează pe principiul modular, în care un potențial considerabil de economii poate fi eliberat prin componente care pot fi utilizate în diferite modele. Dezavantajul a fost însă că de acum înainte modelele VW și Audi arătau foarte asemănător. Curând după aceea, producția modelului de succes „Beetle” a fost mutată în Mexic din motive de cost, unde a fost construit simbolul „miracolului economic din Germania de Vest” până în 2003. Trecerea de la VW Beetle la VW Golf este un exemplu standard de management al ciclului de viață neimplementat al unui produs și consecințele care rezultă pentru o companie.

VW Käfer („Broscuță“) cu exemplarul 15.007.034 construit

VW Käfer („Broscuță“) cu exemplarul 15.007.034 construit

Modelul VW Golf 1 din 1976

Modelul VW Golf 1 din 1976

În 1978, a fost introdusă o platformă comună de vânzări pentru Audi și Volkswagen sub numele V.A.G. Dealerilor li s-a oferit un aspect uniform sub forma unei panglici albastre circumferențiale. Numele V.A.G, care a fost introdus la un cost de milioane, a reprezentat „Volkswagen AG” și nu - așa cum ați putea suspecta - pentru „VW Audi Group”. Termenul „V.A.G - partener” nu a fost acceptat în public și a dispărut în liniște în jurul anului 1992.

Anii ‘80

Din 1982 Carl H. Hahn, fiul unui cofondator al Auto-Union, a condus compania. În 1993 a trecut la consiliul de supraveghere al companiei.

În 1982, este semnat un contract pentru producția VW Santana în Republica Populară Chineză cu grupul chinez SAIC. Producția începe în 1988.

Introducerea VW Golf II aduce, de asemenea, cu sine începutul unor noi metode de fabricație (de exemplu, utilizarea roboților).

În 1985, Adunarea Generală Anuală a decis să redenumească compania din „Volkswagenwerk AG” în „VOLKSWAGEN AG”.

Modelul VW Santana, versiunea pentru piața din China

Modelul VW Santana, versiunea pentru piața din China

Anii 1990

În 1992, VW s-a despărțit de numele V.A.G; În schimb, cele două mărci ar trebui să aibă o imagine mai distinctă și independentă.

Ferdinand Piëch - un nepot Porsche - preia funcția de președinte al Consiliului de administrație al Volkswagen AG la 1 ianuarie 1993.

VW Sharan prezentat în 1995 este prima încercare de succes a VW de a se stabili pe piața vehiculelor de nișă și de a participa la piața de furgonete de atunci în plină expansiune. În acest scop, se încheie o alianță strategică cu Ford, care va oferi mașina drept Ford Galaxy. Sharan este fabricat și la Seat, acolo sub numele Alhambra. Vehiculele sunt produse în Portugalia.

În 1998, VW a prezentat VW New Beetle în SUA. Vehiculul, poziționat ca o așa-numită „mașină distractivă”, va fi un succes pe piața SUA cu caroseria sa izbitoare în design retro.

Dreapta: VK Käfer Cabrio Stânga: VW New Beetle Cabrio

Dreapta: VK Käfer Cabrio Stânga: VW New Beetle Cabrio

Odată cu introducerea săptămânii de patru zile pentru angajații Volkswagen, Consiliul de administrație (inclusiv Peter Hartz), comitetul de întreprindere și IG Metall au început o nouă cale de securizare a locațiilor și locurilor de muncă în 1994.

După pokerul de preluare între Volkswagen AG și BMW pentru producătorul britanic de mașini de lux Rolls-Royce, acționarii companiei-mamă Vickers au decis pe 5 iunie 1998 oferta de 1,3 miliarde DM a Grupului VW. La 28 iulie 1998, VW s-a predat drepturile de denumire ale Rolls-Royce către BMW din 2002, pentru a se concentra apoi asupra producției mașinii de lux Bentley.

În 1999, VW a lansat Lupo 3L TDI, prima mașină de trei litri. Pentru aceasta, VW primește o mulțime de recunoaștere din partea asociațiilor de mediu. În același an, Volkswagen pune piatra de temelie pentru „Fabrica transparentă” din Dresda, unde Phaeton este asamblat astăzi.

Anii 2000

În 2000, Grupul Volkswagen a deschis „Autostadt” în Wolfsburg, un centru de servicii și competențe combinat cu un parc de distracții. În AutoStadt, clienții își pot ridica mașina nouă, pot vizita un muzeu al automobilelor și pot afla mai multe despre gama de produse a grupului în diferite pavilioane de marcă.

„Mașina de un litru” prezentată în 2002 a pretins conducerea tehnologică a Volkswagen AG în vehiculele cu consum redus de combustibil. Din motive economice, însă, studiul conceptual nu a putut fi implementat în forma prezentată.

În 2004, Volkswagen a fost supusă unei presiuni economice. Grupul a suferit o scădere a profitului de peste 50% în exercițiul financiar 2003. Consiliul de administrație a anunțat o restructurare cuprinzătoare a companiei pentru a reduce costurile în cooperare cu forța de muncă și pentru a face site-urile de producție germane mai competitive.

Principalele motive ale crizei corporative sunt salariile ridicate și costurile de producție la VW. Potrivit propriilor informații, VW are cu 11% costuri de personal mai mari decât media altor producători germani de automobile. Acest lucru duce la prețuri relativ ridicate ale vehiculelor. În plus, sunt citate plățile mari de dividende de aproximativ 336 milioane de euro anual (prin 320,3 milioane de acțiuni ordinare fiecare cu un dividend de 1,05 euro) către acționarii obișnuiți, salariile prea mari ale managerilor și plățile de indemnizație pentru ceea ce consideră că sunt prețuri prea mari. de critici blamati. Numai plata dividendelor ar corespunde în prezent cu o derogare anuală de aproximativ 933 de euro pentru fiecare dintre cei 343.000 de angajați. B. o reducere a prețului de 65 EUR pentru fiecare dintre 5,1 milioane de automobile fabricate în 2004.

VW Golf, generația a 5-a

VW Golf, generația a 5-a

A cincea generație a Golfului, prezentată în 2003, a trebuit să se lupte cu dificultățile de vânzare în 2004. Prețul de intrare, care a fost identic cu cel al Golf IV, nu s-a potrivit cu situația economică slabă și cu reticența asociată de a cumpăra printre oamenii din Germania. În plus, războiul prețurilor din industria auto s-a intensificat în 2004. Pentru a crește vânzările, grupul a decis o campanie de reduceri care a fost unică în istoria modelelor VW și a fost numită „Campania de 30 de ani de aniversare a golfului”. Toți cumpărătorii Golf V au primit sistemul de aer condiționat gratuit până în septembrie 2004. Pe de altă parte, reducerile ascunse din cauza supraevaluării unei mașini second hand luate în parte, nu sunt obișnuite la Volkswagen până în prezent.

În același an, grupul a trebuit să admită indirect o altă greșeală în politica sa de produse. S-a anunțat că în viitor capacitatea gratuită a fabricii transparente va fi utilizată cu producția britanicului Bentley Continental Flying Spur. Încercarea de a poziționa marca VW cu un model din clasa superioară, care a fost asociată cu costuri ridicate de dezvoltare, pare să fi eșuat. Este încă deschis dacă modelul va fi dezvoltat în continuare.

La începutul anului 2005, Porsche AG, în calitate de cel mai mare acționar, a achiziționat aproximativ 21% din acțiunile ordinare ale Volkswagen AG, precum și o opțiune pentru încă 4% din acțiuni.

În primăvara anului 2005 a fost prezentată noua generație a modelului Passat, al doilea cel mai important model al mărcii VW. A doua versiune importantă din acest an a fost VW Fox, care a înlocuit Lupo și este construită în Brazilia. Cifrele de vânzări pentru Passat au fost în concordanță cu așteptările. Unele modele au prezentat probleme de calitate, declanșate și de instalarea pe scară largă a electronicelor sensibile.

În vara anului 2005, un scandal de corupție a zguduit grupul. Abaterile interne ale angajaților individuali (călătorii de lux și vizite la bordeluri ale comitetelor de întreprindere la costurile companiei etc.) sunt titlurile principale. Modelul cooperării dintre comitetul de întreprindere, sindicatele, consiliul de administrație și guvernul de stat din consiliul de supraveghere al grupului a fost apoi criticat public. Demisia managerului personalului VW Dr. Peter Hartz, cunoscut și ca omonim al reformei pieței muncii a guvernului federal roșu-verde, în a cărui zonă de responsabilitate se încadrează abaterea, este acceptat de conducerea VW.

În septembrie 2005, angajații fabricii Volkswagen din Sao Bernardo do Campo, Brazilia, au intrat într-o grevă nedeterminată. După cum a anunțat liderul de grevă Valdir Freire Dias, angajații cer o cotă de profit mai mare decât înainte. Prin urmare, într-o ședință plenară, aceștia ar fi votat pentru o grevă nedeterminată. Aproximativ 9.000 din totalul de 12.000 de angajați de la fabrica VW din zona Sao Paulo au participat la adunarea generală. Potrivit lui Dias, greviștii cer plata a 5.500 de reali (aproximativ 2.070 de euro) ca o parte din profit. Compania, pe de altă parte, propune o sumă de 4.700 de reali (aproximativ 1.770 de euro). Fabrica din Sao Bernardo do Campo este cea mai mare din grupul Volkswagen din Brazilia.

În octombrie 2006, Volkswagen a pus piatra de temelie pentru o nouă fabrică de automobile din Rusia, în care urmează să fie fabricat un model adaptat pieței rusești.

În noiembrie 2006 a fost anunțată surprinzător o schimbare în partea de sus a grupului. Martin Winterkorn, fostul șef al Audi, va prelua funcția de președinte al consiliului de administrație al grupului Volkswagen de la fostul CEO Bernd Pischetsrieder, care părăsește grupul, la începutul anului 2006/07. Winterkorn a făcut din filiala VW Audi cea de-a treia companie germană de automobile din ultimii câțiva ani, realizând vânzări record și cifră de afaceri pentru douăsprezece trimestre consecutive. Winterkorn se confruntă cu sarcina de a face din nou profitabilă marca VW de bază și de a o readuce în zona de profit, în special pe piața sa internă din Europa, precum și de a consolida întregul grup în concurența globală.

Motivele pentru înlocuirea lui Pischetsrieder sunt până acum în întuneric. Cu toate acestea, forța motrice este suspectată de a fi președintele consiliului de supraveghere și fostul CEO Ferdinand Piëch, a cărui relație cu Pischetsrieder s-a răcit în mod semnificativ în trecut, deoarece se emancipa din ce în ce mai mult de ideile lui Piëch în deciziile sale. Momentul schimbării în partea de sus este considerat nefericit, deoarece Volkswagen AG se află în prezent într-o fază de restructurare inițiată de Pischetsrieder.

Tot în noiembrie 2006, Porsche AG și-a mărit participația la VW la 27,4%, iar la 26 martie 2007 a crescut această participație la 30,9%. Aceasta înseamnă că Porsche este de departe cel mai mare acționar înaintea statului Saxonia Inferioară, cu 20,8%. De asemenea, Porsche se pronunță împotriva legii VW și revendică locuri în consiliul de supraveghere în conformitate cu acțiunile sale.

Responsabilitatea istorică și socială

Ca urmare a fondării sale în cel de-al treilea Reich, angajarea muncitorilor forțați în cel de-al doilea război mondial și a acționarului major Saxonia Inferioară, compania Volkswagen ocupă o anumită poziție specială în ingineria automobilelor germane, care se reflectă mai ales în tratarea propriilor sale trecut și în angajamentul social.

VW Käfer („Broscuță“) cu acoperiș retractabil

VW Käfer („Broscuță“) cu acoperiș retractabil

Fond de compensare

VW Kübelwagen folosit de forțele armate

VW Kübelwagen folosit de forțele armate

Întrucât muncitorii forțați au fost folosiți și la Volkswagen în timpul regimului nazist, Volkswagen a înființat un fond umanitar privat de 20 milioane DM pe 7 iulie 1998, din care peste 2.000 de persoane din 26 de țări primiseră despăgubiri până la sfârșitul anului 2001. Volkswagen a fost astfel unul dintre pionierii economiei germane.

La fabrica de la Wolfsburg se construiește un „memorial al muncii forțate pe terenul fabricii Volkswagen”.

Wolfsburg AG

Când șomajul a început să crească rapid în 1998, VW a prezentat orașului Wolfsburg un concept care arăta perspectivele viitoare pentru Wolfsburg ca locație de afaceri. În 1999, orașul și VW au înființat joint-venture-ul Wolfsburg AG, un parteneriat public-privat pentru a pune în aplicare conceptul. Scopul său este de a reduce la jumătate rata șomajului de aproximativ 18% în regiune și de a deschide noi zone ale economiei. Multe dintre reformele Hartz ulterioare au fost dezvoltate în acest context: angajarea temporară, PSA și campusul de inovare pentru înființarea de noi companii.

Aniversarea a 40 de ani de VW Golf GTI

Aniversarea a 40 de ani de VW Golf GTI

Auto 5000 GmbH a fost fondată în august 2001 și, în calitate de companie Volkswagen AG, construiește camioneta compactă de succes Touran. Proiectul a fost fondat pentru a menține Germania ca unitate de producție și pentru a crea locuri de muncă în regiune. Astăzi 3500 de angajați direcți sunt angajați la Auto 5000 GmbH.

Volkswagen și politica

În calitate de corporație, VW nu poate reprezenta în mod direct interesele acționarilor și creditorilor săi în mod politic. Ca și în cazul altor companii mari, salariile ridicate ale managerilor, subvențiile, anulările și scăderea impozitelor pe capital sunt criticate din când în când. Pentru a-și proteja interesele, VW ar fi avut până la 100 de politicieni în statul de plată, inclusiv până la o duzină de politicieni federali și de stat germani de la toate partidele. Acest lucru a fost raportat de cercurile corporative sub presiunea crescândă a presei și a mass-media în legătură cu problemele salariale RWE ale președintelui organizației muncitorilor CDU CDA, Hermann-Josef Arentz și fostului secretar general CDU Laurenz Meyer.

VW Phaeton produs din 2002 până în 2016

VW Phaeton produs din 2002 până în 2016

Fostul președinte al VW, Bernd Pischetsrieder, a anunțat că grupul auto intenționează să prezinte o listă a reprezentanților aleși care au lucrat pentru Volkswagen în toată Europa în ianuarie 2005. Membru SPD al Bundestag Hans-Jürgen Uhl, precum și doi membri SPD din Saxonia Inferioară, și-au recunoscut deja voluntar lobby-ul sub acoperire, inclusiv primarul de atunci din Wolfsburg, Ingolf Viereck. Coaliția dorește să criminalizeze acceptarea avantajelor de către parlamentari și utilizarea acestora. Politicianul verde Hans-Christian Ströbele pledează pentru a nu lega acceptarea beneficiilor de faptul dacă deputatul a primit bani pentru o decizie specifică. Republica Federală este obligată să adopte noul regulament, deoarece este unul dintre statele semnatare ale Convenției ONU împotriva corupției.

Situația de astăzi

Realinierea mărcii VW care a început la sfârșitul anilor 1990 sub fostul CEO și actualul președinte al Consiliului de supraveghere Ferdinand Piëch nu este lipsită de controverse. Preluarea și integrarea mărcilor de lux Bentley, Lamborghini și Bugatti au avut un impact negativ pe termen lung asupra câștigurilor consolidate. În același timp, VW însăși a fost orientată mai mult spre mărcile de lux BMW și Mercedes-Benz. Clasa vehiculului de până la 10.000 ¤ poate fi deservită din nou de VW, modelul entry-level Fox fiind sub acest prag psihologic.

Ciclurile de produse ale importantelor modele de volum Golf și Passat au fost atât de inept planificate încât au fost înlocuite de succesorii lor între 2003 și 2005 - ca parte a unui model de artificii. Intrarea relativ târzie în zonele în plină expansiune a camionetelor compacte și a vehiculelor utilitare sportive costă, de asemenea, vânzările VW și cota de piață. VW este acum foarte reprezentată cu succes în aceste segmente cu Golf Plus, Caddy Life și Touran -MA / VAN 20% (1) - precum și Touareg -MA / vehicul off-road 10% (1) -. Cu Fox -MA / Mini 13% (1) produs în Brazilia - există acum un model entry-level disponibil pentru aproximativ 9.000 ¤. (1) KBA ianuarie-iulie 2005, noi înregistrări pe segmente

Modelul VW Arteon lansat în 2017

Modelul VW Arteon lansat în 2017

Cifre de afaceri

1950 și 1967 - 1,9 milioane vandute - Transporter T1

1950 și 1967 - 1,9 milioane vandute - Transporter T1

În exercițiul financiar 2004, Volkswagen a livrat 0,9 milioane de vehicule în Germania, ceea ce corespunde unei cote de piață de 30,5%. VW a reușit să se afirme pe piața mondială în 2004 cu o cotă de 9,3%.

Volkswagen AG are peste 8.000 de stagiari - la 47 de unități de producție din 11 țări europene și în alte 7 țări din America, Asia și Africa. În fiecare zi sunt construite peste 21.500 de vehicule. Volkswagen își oferă vehiculele în peste 150 de țări.

Structură, mărci și brand-uri afiliate

Grupul Volkswagen este împărțit în domeniile autoturismelor, vehiculelor comerciale și serviciilor financiare. Următoarele companii și mărci sunt incluse în aceste grupuri:

Image
Image
Abordăm lucurile diferit. Noi câștigăm doar când clientul câștigă. Punct.
contact@negustorul.ro
© Negustorul 2021
Folosim cookie-uri in site-urile noastre pentru a ne asigura ca aveti parte de cea mai buna experienta. Utilizand site-urile noastre, acceptati sa utilizati cookie-urile. Aflati mai multe despre cookie-uri in sectiunea Politica de Cookies.