Istoria schimbătoare a mărcii Opel

Niciun producător german de automobile nu este mai vechi decât Opel. În 1862, Adam Opel a început să construiască mașini de cusut în Rüsselsheim, în curând au fost adăugate biciclete, iar la începutul secolului au fost adăugate mașini și motociclete. Mașinile de cusut Opel existau doar până în 1911, motociclete până în 1930 și biciclete până în 1937. De atunci totul este concentrat pe mașină. La urma urmei, Opel este cel mai mare producător german cu o cotă de piață de 42%: aproape 290.000 de mașini noi (dintr-un total de 680.000) poartă sigla companiei pe radiator între 1933 și 1936. În acest moment, Opel făcea deja parte din General Motors. De ce familia a vândut compania către GM în doi pași în 1929 și 1931 nu a fost niciodată complet clarificată. În orice caz, Opels s-au bucurat de aproximativ 33,362 milioane de dolari - o sumă de bani de neimaginat la acea vreme. În publicația comemorativă groasă pentru sărbătoarea aniversară (75 de ani) din august 1937, motivul este citatul crizei economice globale.

Logo-ul mărcii Opel

Logo-ul mărcii Opel

Așa că a început: Opel-Lutzmann, 1899.

Așa că a început: Opel-Lutzmann, 1899.

În 1899, frații Fritz și Wilhelm Opel au cumpărat fabrica de autovehicule Lutzmann din Dessau. Înainte de aceasta, ambele fabricau mașini de cusut și biciclete. Acum au vrut să construiască mașini! După doar un an, Fritz și Wilhelm și-au prezentat primul model: mașina brevetată Opel System Lutzmann. Au livrat un total de 11 mașini înainte de sfârșitul secolului. Și asta a făcut din compania Opel unul dintre cei mai vechi producători de automobile din Germania.

Istoria companiei Opel datează din 1862, când lăcătușul Adam Opel din Rüsselsheim a început să construiască mașini de cusut în atelierul tatălui său. În 1868, aspirantul producător de mașini de cusut a trecut de la operațiunile de atelier la o fabrică nou construită special. Din 1886, Adam Opel și-a extins activitățile companiei sale pentru a include construcția de biciclete. Doi dintre fiii săi, Fritz și Ludwig, au avut mare succes ca bicicliști de curse și mijloace de publicitate pentru compania tatălui lor în anii 1890, care în curând a devenit nu numai cel mai mare producător de biciclete din Germania, ci și cel mai mare din anii 1920 cu o producție zilnică de 4.000 de unități Producția de biciclete de către o singură societate comercială la nivel mondial.1 În 1937, compania Opel s-a separat de segmentul de biciclete și a vândut partea companiei implicate către NSU Motorenwerke din Neckarsulm.

Scopul lor era să ofere calitate! În 1902, Opel a făcut echipă cu designerul francez de șasiu Darracq. În același an, frații au optat și pentru șantierul de producție din Rüsselsheim. O altă ramură de vânzări a Opel au fost motocicletele - au introdus prima încă din 1901. Reclama Opel din 1930 Cele două roți au fost pur și simplu cumpărate de mai mulți oameni - la urma urmei, mulți nu mai aveau suficienți bani pentru o mașină. Dar chiar și cu mai puțini bani, cei mai mulți dintre ei au dorit să obțină o parte din noua mobilitate.

A început ca producător de mașini de cusut și a devenit cel mai mare producător de biciclete din lume

În 1906, Opel a sărbătorit cea de-a 1.000-a mașină. Un adevărat succes! Un alt obiectiv: Opel a dorit să câștige clasa de mijloc ca clienți. În 1909, Opel a produs mașina medicului - o mașină mică și super-agilă care a devenit rapid foarte populară. De asemenea, frații Opel erau implicați în curse: în 1914 a fost creat „cel mai puternic” Opel - cu cel puțin 260 CP. Dar compania auto a câștigat banii cu vehiculele mici. În același an, reprezentanța a prezentat modelul „Puppchen” - un patru locuri care a făcut cel mai de succes producător de automobile Opel Germania. Șase ani mai târziu (1920) „broasca de copac” a ieșit în stradă.

Chiar și criza economică care a început în 1929 nu a putut opri afacerea de succes a bicicletelor

Chiar și criza economică care a început în 1929 nu a putut opri afacerea de succes a bicicletelor

Broasca a fost primul best seller Opel cu patru roți din anii 1920.

Broasca a fost primul best seller Opel cu patru roți din anii 1920.

Acest lucru era acum pe linia de asamblare și a făcut producția mașinilor mult mai rapidă și, mai presus de toate, mai ieftină! Reprezentanța Opel a urmărit strategia inteligentă de a include bicicletele în „programul” său cu mașinile. Acest lucru se datorează faptului că acestea au fost cumpărate și pe parcursul întregii crize economice. Și astfel, în 1928, Opel a devenit chiar cel mai mare producător de biciclete din lume - la acea vreme alte companii de automobile adesea „ciuguleau” de foame sau dădeau faliment.

Motocicletele Opel au fost construite în număr mare între 1901 și 1930.

Motocicletele Opel au fost construite în număr mare între 1901 și 1930.

Intrarea în construcția de vehicule la sfârșitul secolului al XIX-lea

Autovehicul Opel 10/12 CP, 1902

Autovehicul Opel 10/12 CP, 1902

La câțiva ani după moartea fondatorului companiei (1895), fiii săi au convins-o pe văduva lor, Sophie Marie, care conducea compania cu ei, să înceapă să fabrice vehicule. În 1899 au achiziționat fabrica Anhaltische Motorwagen a maestrului lăcătuș și designer Friedrich L. C. Lutzmann din Dessau, și-au mutat instalațiile de producție și muncitorii calificați la Rüsselsheim și au început acolo cu producția automobilului patentat Lutzmann, bazat pe mașina Lutzmann. Cu toate acestea, după doar doi ani și aproximativ 65 de autovehicule Lutzmann construite, Opel a întrerupt modelul, deoarece vehiculul a apărut deja învechit în comparație cu vehiculele concurente, în special cele din străinătate. 

Un acord de cooperare cu producătorul francez de automobile Darracq și licența de producție a vehiculelor Darracq-Voiturette sub numele Opel-Darracq, dar și construcția primelor modele proprii, au devenit punctul de plecare în 1902 pentru o gamă de modele care s-a extins considerabil în anii următori, inclusiv automobile din 1904 cu patru cilindri și din 1911 cu motoare cu șase cilindri. În plus, portofoliul a fost extins pentru a include divizia de motoare cu două roți încă din 1901. În 1906, cea de-a mia a automobilă a părăsit fabrica din Rüsselsheim. În același an a fost fondată prima filială la Berlin.

În noaptea de 19-20 august 1911, un incendiu a distrus părți mari ale fabricii de la Rüsselsheim. După reconstruirea fabricii, fabricarea mașinilor de cusut, din care Opel făcuse până la acel moment aproximativ 1 milion de bucăți, nu a fost reluată.

Urcarea la cel mai mare producător german de automobile înainte de primul război mondial

Divizia auto, care cu greu a contribuit la succesul companiei la început, 2 a anunțat în 1912 finalizarea între timp a celui de-al 10.000-lea vehicul. Când a izbucnit primul război mondial, Opel era cel mai mare producător german de vehicule. În 1900, 31 de companii din Germania erau încă implicate în fabricarea automobilelor (producție anuală: în total 800 de vehicule), dar numărul companiilor implicate în producția de vehicule s-a dublat la 69 până în 1907 Vehicule cu o valoare totală de 60,9 milioane s-au produs mărci. Dezvoltarea sectorului auto a fost rapidă înainte de izbucnirea primului război mondial. Din 1907 până în 1912, numărul companiilor producătoare de automobile din Germania s-a dublat din nou la 124. Cu doi ani înainte de izbucnirea războiului, aceste companii angajau 35.877 de persoane; producția lor anuală era acum de 22.773 vehicule cu o valoare totală de 221,6 milioane de mărci.

Camionul 10/45 de o tonă, tip 10, din 1926 a fost un predecesor al Opel Blitz.

Camionul 10/45 de o tonă, tip 10 - 1926 - predecesor al Opel Blitz.

Introducerea producției de flux în anii 1920

Opel a fost primul producător german de automobile care a introdus producția de flux la începutul anului 1924 și, cu seria de modele „4 CP” cunoscută sub numele de „Laubfrosch”, a produs un vehicul de neegalat la prețuri reduse între mai 1924 și iunie 1931 care a devenit un pionier pe măsură ce motorizarea în masă a „automobilului omulețului” din Europa a avansat.

Opel model P6 din 1935

Opel model P6 din 1935

În Germania, Opel a fost pionierul introducerii unei organizații a companiei bazată pe principiile taylorist-fordiste, care din a doua jumătate a anilor 1920 a început treptat să se impună ca model de producție dominant în producția de vehicule, dar și în alte sectoare industriale.

Producția de atelier care se practica până atunci a fost dizolvată, mașinile au fost instalate în ordinea etapelor succesive de producție și au fost instalate linii de asamblare pentru a fi lucrate. Marele avantaj al producției de flux a fost o reducere semnificativă a timpilor de producție pentru piesele de prelucrat. În același timp a însemnat faptul că este legat de producția de flux.

Idei inteligente pentru a supraviețui crizei economice din anii 1920!

Datorită vânzărilor mari de biciclete, Opel și-a putut permite chiar investiții financiare în producția de mașini. În 1928 a fost construită prima mașină de lux în Rüsselsheim: Opel Regent. La acea vreme, erau produse doar 25 de vehicule. Opel a avut, de asemenea, succes în curse. Aici au reușit să mărească recordul de viteză actual la 254 km / h. În anii 1930, compania a lucrat la ideea finanțării vehiculelor. Pentru a face acest lucru, a fost fondată Opel Bank - astfel încât oamenii să poată cumpăra o mașină care de fapt nu avea bani.

Opel 14/48 CP. 1919 - 1924. Cu acest model, compania din Rüsselsheim a lansat o mașină pe segmentul de lux

Opel 14/48 CP. 1919 - 1924.

În martie 1929, frații Opel au vândut inițial 80% din acțiunile companiei către compania americană de automobile General Motors (GM) - până în 1931 GM a preluat întreaga companie. La mijlocul anilor 1930, designerii Opel au creat Olympia - primul vehicul produs în serie cu caroserie autoportantă. În 1936, Kadett a intrat în reprezentanțele auto - putea fi oferit foarte ieftin și astfel a devenit un adevărat succes în vânzări! Opel a avut brusc un succes atât de mare încât conducerea a decis să vândă producția de biciclete către NSU. Apropo: la sfârșitul anilor 1930, Opel era unul dintre cei mai de succes producători auto din Europa, cu 25.000 de angajați. Cu toate acestea, în 1939 Opel a trebuit să concedieze 7.000 de oameni. În timpul celui de-al doilea război mondial, Opel a produs modele de camioane - precum „Blitz” - care ar putea fi produse în principal prin contracte de armament.

În consecință, fabricile au fost vizate și de aliați în timpul războiului. În 1944 lucrările Opel din Rüsselsheim au fost aproape complet distruse! Dar au rămas optimiste și, mai presus de toate, flexibile: după sfârșitul războiului, compania a produs pur și simplu frigidere - și a făcut acest lucru în numele forțelor americane. Doi ani mai târziu (1946) au fost construite din nou camioane - în special Opel Blitz. Opel a produs „Kapitän” pentru aceasta în anii 1940 - în același timp, fabrica de producție din Rüsselsheim a trebuit să fie reconstruită.

Preluare de către compania americană General Motors

Cei implicați în vânzarea majorității în Opel către General Motors, 17 martie 1929

Cei implicați în vânzarea majorității în Opel către General Motors - 17 martie 1929

În 1929, compania americană American Motors General a preluat compania Opel. General Motors, la acea vreme cel mai mare producător de automobile din SUA, intenționa să intre pe piața vehiculelor din Germania și Europa. Cu toate acestea, depresia economică a sugerat că importurile vor continua să fie restricționate, motiv pentru care au căutat posibilități de producere directă în Germania. Au existat două opțiuni: Pe de o parte, ți-ai fi putut construi propria uzină de asamblare, așa cum a făcut concurentul Ford la Köln în 1930. Pe de altă parte, a fost examinată posibilitatea fuziunii cu o fabrică germană de automobile existentă. În acest scop, în primăvara anului 1929 a fost trimis un grup de studiu care a recomandat în cele din urmă achiziția Opel. Factorul decisiv pentru această decizie a fost faptul că compania avea echipamente excelente și muncitori calificați și că a oferit posibilitatea de a extinde cerințele de producție, dacă este necesar. În plus, Opel avea cea mai extinsă organizație de vânzări din toate companiile germane de automobile, cu 736 de puncte de vânzare.

Piața automobilelor germane la sfârșitul anilor 1920

În anii 1920, numărul de autovehicule operate în Germania a crescut de la 32.450 în 1920 la 489.270 în 1930. Această creștere de cincisprezece ori a numărului de autovehicule este și mai impresionantă având în vedere raportul de automobile pe cap de locuitor din Germania: a venit la începutul În deceniul acesta existau 1.904 de locuitori pe mașină (1920), acest raport s-a topit drastic până în 1930: exista acum o mașină pentru doar 131 de locuitori ai Imperiului German.5 La sfârșitul anilor 1920, Opel era din nou una dintre producătorii germani de automobile de top în ceea ce privește cifrele de producție: în 1928, compania avea aproximativ 9.400 de angajați; anul acesta nu mai puțin de 42.771 de vehicule au părăsit instalațiile de producție. Poziția realizată de Opel cu această cifră de producție pe piața auto din Germania a corespuns unei cote de aproape 28%.

Opel Blitz – folosit de armata Germană în al 2-lea Război Mondial

Opel Blitz – folosit de armata Germană în al 2-lea Război Mondial

Boom postbelic și economic

În 1935 a fost construită o nouă fabrică Opel la Brandenburg pentru a asambla camionul Blitz pentru Wehrmacht-ul german, care a fost demontat după sfârșitul războiului. Din 1940, Opel a trebuit să transfere producția în întregime către armament și, pe lângă camioane și motoare, a fabricat și piese pentru rachete, torpile și avioane de luptă.

Amiralul albastru: construit din 1937 până în 1939, șase cilindri, cilindree de 3,6 litri.

Amiralul albastru: construit din 1937 - 1939, șase cilindri, 3,6 litri.

După sfârșitul celui de-al doilea război mondial, Opel a reluat producția la Rüsselsheim în 1947, inițial cu modelul mic de dinainte de război Olympia, dar din 1948 și cu Kapitän mai mare.

La începutul lunii martie 1951, Adam Opel AG a anunțat că reconstrucția fabricii de la Rüsselsheim, care a fost în mare parte distrusă de bombardamentele aliate, a fost finalizată. Reînnoirea parcului de utilaje a fost parțial finalizată. Compania a investit deja un total de 105 milioane de mărci în restaurarea instalațiilor de producție și intenționează să utilizeze în jur de alte sute de milioane de mărci pentru modernizarea și extinderea uzinei. În favoarea investițiilor, Opel s-a abținut de la utilizarea veniturilor generate de afacerea postbelică pentru a distribui dividende.

Odată cu reluarea producției, numărul vehiculelor finalizate a crescut considerabil an de an. În 1948 Opel a produs în jur de 13.000 de vehicule; În 1949, producția anuală a crescut la 39.564 de vehicule. În 1950, Opel a fabricat în total 72.746 de mașini, vehicule de livrare și camioane. Aproape 30.000 de mașini din producție în 1950 au fost exportate, ceea ce a corespuns unei cote de 40,5 la sută din producția totală (comparativ cu cota de export de 16,7 la sută din 1949). Proporția vehiculelor vândute în străinătate de Opel în 1950 a fost de 36% din totalul exporturilor germane de autovehicule.

Opel Kapitän - modelul „Căpitan“

Opel Kapitän - modelul „Căpitan“

La sfârșitul anilor 1950, Opel a dezvoltat un nou model sub numele Kadett (acest nume exista deja înainte de război pentru un tip mai vechi, a cărui producție nu a fost reluată după 1945) în competiție cu VW Beetle, care a fost construit în a fost construită noua fabrică Opel din Bochum din 1962. Opel a sărbătorit o perioadă de mare succes în anii 1960 și 1970 și, măsurată prin numărul de vehicule produse, a fost al doilea mare producător de autoturisme din Germania după Volkswagen.

Cel de-al doilea milion Opel, în noiembrie 1956. Până în prezent există aproximativ 70 de milioane.

Cel de-al doilea milion Opel, în noiembrie 1956. Până în prezent există aproximativ 70 de milioane.

În anul aniversar din 1962, Opel a produs aproape 1.500 de automobile pe zi pe un amplasament de 2,4 milioane de metri pătrați din locația Rüsselsheim și a angajat acolo 35.000 de lucrători.

În 1966, fabrica Opel din Bochum a sărbătorit marca de un milion pentru Kadets vândute.

În 1966, fabrica Opel din Bochum a sărbătorit marca de un milion pentru Kadets vândute.

Probleme din anii 1980

Wanderer W11 decapotabil, 2,5 litri, motor cu șase cilindrii, 50 CP.

Opel Manta A - 1970-1975 - 500.000 vândute

La începutul anilor 1980, însă, compania a pierdut milioane și a concediat mii de angajați. De la sfârșitul deceniului, problemele de calitate au afectat imaginea mărcii, deoarece managerul responsabil cu producția și achizițiile, José Ignacio López de Arriortúa, a implementat un curs de austeritate riguros, cu consecințele căruia compania a trebuit să lupte pentru anii următori.

 În anii 1990, o politică model mai puțin inovatoare a încetinit dorința clienților de a cumpăra; Opel reușește doar ezitant să se adapteze la condițiile în schimbare rapidă de pe piața auto la începutul noului mileniu.

A doua criză a petrolului între 1980 și 1982 a lovit în special Opel. Pierderile ar trebui compensate prin măsuri riguroase de reducere a costurilor, care la rândul lor au condus la o pierdere de calitate și imagine. Conducerea Opel a fost trimisă în mare parte din SUA și a acționat nefericit, politica eșuată a modelului a accelerat declinul. În 2006, Opel avea 27.661 de angajați în locațiile Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern și Eisenach din Germania - cu zece ani mai devreme erau 46.000.

Editorul Frankfurter Allgemeine Zeitung Edo Reents conduce un Opel Rekord construit în 1974 prin Rüsselsheim și zona înconjurătoare pe 24 martie 2009.

Opel Rekord - 1974 - Edo Reents

Opel GT în centrul de testare Opel din Rodgau-Dudenhofen (Hesse). Fotografia a fost făcută în anii șaptezeci.

Opel GT în centrul de testare Opel din Rodgau-Dudenhofen (Hesse). Fotografia a fost făcută în anii șaptezeci.

Deciziile de management greșite modelează anii '90

Ultimul Kadett, la sfârșitul anilor 1980 ca decapotabil. Opel Astra a urmat în 1991.

Ultimul Kadett, la sfârșitul anilor 1980 ca decapotabil.

Opel va beneficia inițial mult de unitatea germană și își va putea extinde cota de piață în Germania. Odată cu intervenția sporită a sediului central al SUA din 1990, începe declinul mărcii. General Motrors retrage profiturile către Detroit pentru a compensa propriile miliarde de pierderi. În anii 1990, un total de aproape 4,5 miliarde de mărci D au curs de la Rüsselsheim la Detroit. În plus, există măsuri riguroase de reducere a costurilor de către șeful de cumpărături de atunci, Ignazio López. Ca urmare, apar probleme semnificative de calitate: există rechemări spectaculoase de produse. Astra, prezentat în 1991, suferă de probleme considerabile de rugină, deoarece a economisit protecția cavității. Membrii consiliului Opel în continuă schimbare provin în mare parte din SUA și judecă greșit piața europeană. 

Așadar, Opel a ratat boomul diesel în anii nouăzeci: în timp ce VW continuă cu TDI, Opel oferă unități diesel învechite de la Isuzu. Abia în 1996 Opel a reușit să contracareze cu motoare comparabile cu injecție directă cu patru supape.

Modele atractive pentru noul mileniu

Până în anul 2000 vor fi construite 50 de milioane de Opel - iar Opel răstoarnă gama de modele. Modele greu de vândut precum SUV-urile Monterey sau Sintra dispar, în timp ce vehiculele atractive generează o revoltă. Furgonul compact Zafira, prezentat în 1999, devine lider de piață pe segmentul său. Cu scaunele retractabile, oferă cel mai inovator concept de spațiu din clasa sa. Calitatea modelelor de volum este impecabilă, problemele legate de rugină aparțin trecutului. 

Speedster-ul, care a fost prezentat în 2000, este o sursă de entuziasm în rândul fanilor autoturismelor sportive, iar Opel Meriva nu numai că s-a stabilit bine în fruntea statisticilor de înmatriculare germane, dar se află chiar în fruntea statisticilor TÜV printre pitici defecti. Segmentul de mașini mici este condus de Opel Corsa: din 2008 s-a format o gamă complet nouă de modele cu Insignia, Zafira Tourer și Astra GTC. Hibridul electric a urmat în 2011 cu numele semnificativ Ampera. În același an, Opel și compania sa britanică Vauxhall au vândut peste 1,2 milioane de mașini și vehicule utilitare ușoare. În octombrie 2012, mini-SUV-ul Mokka va fi lansat dealerilor, urmat de micul stil de viață pentru adolescenți Adam, la începutul anului 2013.

Opelurile din seria KAD

Opelurile din seria KAD

Modele atractive pentru noul mileniu

Opel GT, 1968

Opel GT, 1968

Cota de piață a Opel din Germania s-a topit cu mai mult de jumătate după pomposa aniversare a 125 de ani a companiei din 1987. Faptul că, în ciuda ultimelor inovații, viitorul companiei nu pare sigur în august 2012 la 150 de ani de la companie, nu este îngrijorat doar de angajații și fanii mărcii cu fulgerul. Opel este profund în criză. Cu puțin înainte de propriul faliment, General Motors aproape s-a despărțit de filiala europeană de îngrijire a copiilor în 2009 și de atunci a economisit din nou, după scăderea pieței. Renovarea se luptă din greu. În orice caz, există mai multe dintre cele 40.000 de locuri de muncă rămase în joc, dar poate și întregul brand. În timp ce sindicatul dorește să dezvolte Opel într-un furnizor global de înaltă tehnologie, un vânt complet diferit ar putea sufla din Detroit.

Regiunea auto Rhein-Main-Neckar

Adam Opel AG (până în decembrie 1928 Adam Opel KG; între 2005 și 2010 Adam Opel GmbH) este un producător german de automobile cu sediul în Rüsselsheim. Compania este deținută în totalitate de American General Motors Company (GM) și, pe lângă fabrica principală din Rüsselsheim, produce în alte trei locații din Bochum, Eisenach și Kaiserslautern.

Din punct de vedere economic structural și economic, situl de producție Rüsselsheim al Adam Opel AG este astăzi cea mai mare companie industrială din Hesse și în același timp parte a regiunii auto Rin-Main, a cărei tradiție este compania Opel. fondată într-o măsură semnificativă.

Opel Astra model 1994

Opel Astra model 1994

Industria auto este una dintre industriile cheie din regiunea Rin-Main și Neckar. Ca locație pentru producătorii de automobile și industriile lor de furnizori, poate privi în urmă la o lungă istorie nu numai în ceea ce privește Opel. Fabrica de mașini Augsburg-Nürnberg s-a stabilit la Gustavsburg încă din 1860 (situată în triunghiul Mainspitz între Rüsselsheim în est și Mainz în vest). Alte companii auto care sunt prezente aici de mult timp sunt furnizorul Lear Corporation, cu sediul în Ginsheim-Gustavsburg, precum și Siemens VDO și Pirelli.

2003 Opel Signum

Opel Signum - 2003

Construcția de automobile este, prin urmare, extrem de importantă pentru întreaga zonă economică a sudului Hessiei: 23.000 de oameni sunt angajați direct în producția de automobile și piese; aproape fiecare al patrulea angajat din sudul Hesse lucrează în sectorul auto.

Regiunea s-a dezvoltat din a doua jumătate a anilor 1980 î.Hr. A. pentru japonezi și mai târziu și pentru producătorii de automobile coreeni într-un centru al activităților lor europene. De la mijlocul anilor 1980, aici au fost construite facilități de dezvoltare tehnologică pentru companiile Honda (Offenbach am Main 1985), Mazda (Oberursel / Ts. 1989), Mitsubishi (Trebur 1989), Subaru (Ingelheim). În 2003, a fost adăugat Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH (cu mărcile Hyundai și Kia), care a ales orașul Opel Rüsselsheim ca locație.

Majoritatea centrelor europene de proiectare ale companiilor auto din afara Europei sunt situate în zona Frankfurt-Rhein-Main. În 2003, Camera de Comerț și Industrie din Darmstadt a fondat „Clusterul auto Rhein-Main-Neckar”, care de atunci a instituționalizat rețelele care au crescut în South Hesse între producători, furnizori și instituții de cercetare din sectorul auto și interesele orașe și municipalități regionale.

Concept Opel Monza

Concept Opel Monza

Image
Abordăm lucurile diferit. Noi câștigăm doar când clientul câștigă. Punct.
contact@negustorul.ro
© Negustorul 2021
Folosim cookie-uri in site-urile noastre pentru a ne asigura ca aveti parte de cea mai buna experienta. Utilizand site-urile noastre, acceptati sa utilizati cookie-urile. Aflati mai multe despre cookie-uri in sectiunea Politica de Cookies.