Mercedes-Benz: Inventatorii motorului de mare viteză

În prima jumătate a secolului al XIX-lea, s-au născut în Germania doi bărbați a căror muncă a revoluționat istoria transporturilor: Gottlieb Daimler și Karl Benz au deschis calea mobilității individuale prin invenția automobilului. Pentru primele automobile din 1886, inventatorii au trebuit să proiecteze și să construiască tot ce aparține noului tip de vehicul până în cele mai mici detalii și să reinventeze o mulțime de el.

Acest proces de inovare a însoțit dezvoltarea automobilelor din 1886 până astăzi. În urmașul lui Daimler și Benz, generații de designeri ingenioși ai mărcii Mercedes-Benz și ale mărcilor sale originale au produs în mod repetat invenții de epocă. Acesta este modul în care Mercedes-Benz asigură viitorul automobilului.

Stânga: Gottlieb Daimler - 1834-1900  Dreapta: Karl Benz - 1844-1929

Gottlieb Daimler - 1834-1900 | Karl Benz - 1844-1929

Gottlieb Daimler și Karl Benz, inventatorii automobilului

Căruță cu motor de la Gottlieb Daimler și automobilul patentat de la Karl Benz

Căruță cu motor de la Gottlieb Daimler | Automobilul patentat de la Karl Benz

Gottlieb Daimler s-a născut la 17 martie 1834 la Schorndorf lângă Stuttgart. El este creatorul primului motor pe benzină în patru timpi ușor, de mare viteză, care se rotește pentru prima dată în 1883 și este brevetat sub numărul DRP 28022. Motorul este conceput ca un motor universal și staționar universal pentru vagoane, locomotive, bărci, aeronave și mașini de toate tipurile. Primul vagon cu motor Daimler a rulat pe drum în 1886.

La zece ani după Daimler, la 25 noiembrie 1844, Karl Benz a văzut lumina zilei în Karlsruhe. Benz a realizat, de asemenea, un motor pe benzină în patru timpi de mare viteză, pe care l-a încorporat într-un șasiu independent care nu mai amintea de o trăsură și a pus astfel primul automobil holistic pe cele trei roți ale sale în 1886. „Benz Patent Motorwagen” cu numărul de brevet DRP 37435 este considerat primul automobil din istorie.

Patentul Benz Motorwagen, primul automobil (1886 - 1895)

Primul motor staționar pe benzină dezvoltat de Karl Benz a fost un motor monocilindric în doi timpi care a funcționat pentru prima dată în ajunul Anului Nou în 1879. Benz a obținut atât de mult succes în afaceri cu acest motor încât s-a putut dedica din ce în ce mai mult visului său de a crea o mașină ușoară alimentată de un motor pe benzină în care șasiul și motorul formează o unitate.

Cele mai importante caracteristici ale vehiculului cu două locuri construit în 1885 sunt motorul monocilindric în patru timpi, de mare viteză, instalat orizontal în spate, cadrul tubular din oțel, diferențialul și roțile cu trei spițe. Motorul are o putere de 0,75 CP (0,55 kW). Detaliile sunt supapa glisantă automată de admisie, supapa de ieșire controlată, aprinderea electrică a sonorului de înaltă tensiune cu bujie și răcirea prin evaporare cu apă / termosifon.

La 29 ianuarie 1886, Benz a solicitat un brevet pentru „vehiculul său cu funcționare a motorului pe gaz”. Caietul de sarcini DRP 37435 este, prin urmare, considerat a fi certificatul de naștere al automobilului. În iulie 1886, ziarele au raportat despre prima ieșire publică a autovehiculului cu patente Benz cu trei roți, tip 1

Specificația brevetului pentru autovehicule - 1886 Karl Benz

Specificația brevetului pentru autovehicule - 1886 Karl Benz

Călătorie pe distanțe lungi de Bertha Benz (1888)

Bertha Benz, soția pionierului auto, a pornit pe un vehicul îmbunătățit împreună cu fiii săi Eugen (15) și Richard (14) într-o zi din august 1888, fără știrea soțului ei, în prima călătorie pe distanțe lungi din istoria automobilelor. Turul duce de la Mannheim cu câteva ocoliri la Pforzheim, locul de naștere al Bertha Benz. Cu această călătorie de 180 de kilometri, inclusiv călătoria de întoarcere, ea a demonstrat capacitatea de întreținere a autovehiculului pentru întreaga lume. Îndrăzneala lui Bertha Benz și a fiilor ei este unul dintre impulsurile decisive pentru ascensiunea lui Benz & Cie. în Mannheim, uneori cea mai mare fabrică de automobile din lume.

Direcție Kingpin, contra motor, transmisie cu angrenaj planetar (1891–1897)

Karl Benz și-a brevetat articulația de direcție în 1893 și cu acest design a rezolvat una dintre cele mai urgente probleme ale automobilului. Primul Benz cu acest tip de direcție a fost Benz Victoria de 3 CP (2,2 kW) în 1893, care era deja construit într-un număr ceva mai mare și cu diverse caroserii. Prima mașină produsă în serie din lume cu aproximativ 1200 construite este Benz Velociped din 1894, o mașină mică ușoară, indestructibilă și ieftină.

În 1897 a fost creat „motorul dublu”, format din doi cilindri simpli așezați paraleli unul lângă celălalt, dar acest lucru nu a fost satisfăcător. Construcția mai bună este „contra motorul” imediat următor, în care doi cilindri funcționează în direcții opuse: se naște motorul boxer. La Benz până în 1900, a fost instalat practic în spate, iar în diferite versiuni a dezvoltat până la 16 CP (12 kW).

Mercedes 35 CP, primul automobil modern (1900/01)

În 1900 Wilhelm Maybach a dezvoltat Mercedes 35 PS conform specificațiilor lui Emil Jellinek, primul automobil modern conform standardelor actuale. În martie 1901, acest nou Daimler a marcat o revoluție tehnică și a devenit reperul global pentru automobile. Motorul său cu patru cilindri în linie, situat în partea din față, este fixat direct la cadru, care a fost presat pentru prima dată din tablă de oțel și generează o senzațională de 35 CP. Controlul vitezei între 300 / min și 1000 / min are loc printr-o pârghie de pe volan. Cilindrul și chiulasa formează o unitate, iar carterul este fabricat din aluminiu pentru prima dată. Raportul putere-greutate pe cai putere este de numai 6,6 kilograme, un an mai târziu scade în continuare la 4,6 kilograme. Supapele de admisie nu mai sunt controlate automat, ci și de un arbore cu came.

Mașina are carburator cu jet de pulverizare, radiator cu fagure, ventilator de radiator, pompă de ulei de transmisie, pompă de apă și aprindere magnetică. De asemenea, sunt noi ambreiajul cu bandă de arc foarte mic și cu reglare automată, maneta unică a schimbătorului de viteze cu patru trepte care este ghidat într-o poartă de schimbare și sistemul de direcție încorporat la o înclinare abruptă. Ampatamentul semnificativ mai lung, șină mai largă și roțile de aproape aceeași dimensiune pe ambele axe duc la un comportament de conducere foarte stabil. Frânele corespund și puterii crescute a motorului. Mercedes-ul de 35 CP are frâne cu tambur cu dimensiuni de 30 de centimetri pe roțile din spate, care sunt acționate folosind o manetă manuală și o legătură. O frână cardanică acționează și ca o frână de picior.

Mercedes 35 CP primul automobil modern (1900/01)

Mercedes 35 CP primul automobil modern (1900/01)

Primul exemplu de vehicul inovator dezvoltat de Wilhelm Maybach este livrat pe 22 decembrie 1900 către clientul Emil Jellinek (la acea vreme cel mai mare dealer de vehicule DMG, cu contacte în cele mai înalte clase sociale). Filiala sa Mercedes este - modelul pentru noua desemnare a modelului pentru vehiculele Daimler-Motoren-Gesellschaft: Mercedes. În martie 1901, Mercedes-ul de 35 CP a obținut succese spectaculoase în timpul Săptămânii de la Nisa. Lumea profesională vorbește despre începutul „erei Mercedes”.

Cel mai vechi Mercedes încă existent astăzi este un simplex

Mercedes-Simplex 40 CP – 1902

Mercedes-Simplex 40 CP – 1902

De la sfârșitul anului 1901, următorul pas evolutiv a urmat sub eticheta noului brand. Comparativ cu primele modele Mercedes, gama de tipuri dezvoltată în continuare s-a caracterizat printr-o funcționare mai confortabilă, „mai simplă”. Ergo, noile mașini se numeau Mercedes-Simplex. Primul vehicul din această serie, Mercedes-Simplex 40 PS, a fost livrat lui Emil Jellinek pe 1 martie 1902. 

Doar cinci zile mai târziu, au urmat încă trei mașini pentru săptămâna cursei de la Nisa, unde au condus acasă victorii triumfătoare. Al cincilea Mercedes-Simplex 40 CP, la fel ca un Mercedes 35 PS în anul precedent, a revenit la 14 martie 1902, miliardarul american William K. Vanderbilt Jr., în vârstă de 24 de ani, a cărui familie își făcuse avere în industria feroviară , printre alte lucruri. Vanderbilt a preluat mașina de 110 km / h în Cannstatt și a plecat imediat spre Paris, la 600 de kilometri distanță. Din câte se știe, mașina sa este cea mai veche Mercedes existentă din lume. Este din nou pe deplin tehnic în Stuttgart, deținut de Muzeul Mercedes-Benz.
În 1908 DMG a început încet, dar sigur, să se detașeze de tracțiunea cu lanț care a fost utilizată pe scară largă până în acel moment și, în aprilie, a produs primul său vehicul cu un arbore cardan, „35 CP Mercedes Cardan car”. Trei ani mai târziu, Mercedes a deschis următorul deceniu cu un model de top complet nou, tip 37/90 PS, al cărui ultra-modern cu patru cilindri, cu tehnologie cu trei supape și cu dublă aprindere, a fost clasificat drept unul dintre cele mai avansate motoare ale timpului său . Într-o succesiune rapidă, DMG a extins gama de variante de caroserie și motor. Una dintre cele mai frumoase mașini din această epocă: Mercedes 28/95 CP. Din 1914 a fost oferită deschiderea cu patru uși; Cu un șase cilindri de 7,25 litri de 95 CP, a atins o viteză maximă de până la 138 km / h - la fel de senzațională pe vremea aceea ca și astăzi, de două ori mai mare decât viteza. Derivat de la un motor de aeronave, acest motor a fost din nou considerat a fi un motor de înaltă tehnologie de primă clasă.

Fuziunea - Mercedes devine Mercedes-Benz în 1926

Compania îi datorează numele Mercedes unui geniu de vânzări entuziast din punct de vedere tehnic, austriacul Emil Jellinek din Nisa.

Nu în ultimul rând, datorită insistenței sale asupra îmbunătățirilor tehnice constante și vânzării sale extrem de reușite a vehiculelor, marca Mercedes Benz vinde cu succes automobile de mai bine de 100 de ani. În 1897 Jellinek a cumpărat prima sa mașină Daimler, un bicilindru cu 6 CP și 24 km / h.

Acest lucru nu a fost suficient pentru pasionatul de sport Jellinek, în 1898 Jellinek a comandat două Daimler Phönix, primul vehicul rutier din lume cu un motor cu patru cilindri și 8 CP.

Dar Jellinek nu era doar un șofer entuziast, ci știa și ceva despre vânzări și a devenit rapid un client important al Daimler Motoren Gesellschaft.

În 1900 Jellinek a comandat 29 de vehicule. Motiv suficient pentru ca Daimler să ajungă la un acord cu privire la vânzarea de mașini și motoare Daimler. În acest scop, urma să fie dezvoltat un nou motor, care purta numele Daimler-Mercedes. Mercedes a fost numele fiicei lui Jellinek și a folosit acest nume ca pseudonim la evenimentele de curse la care a participat cu vehiculele sale. Acest contract a fost o adevărată binecuvântare pentru Daimler.14 zile după acord, Jellinek a comandat 36 de vehicule cu o valoare totală de 550.000 de mărci în acel moment - o comandă reală majoră pentru Daimler. Mai ales că Jellinek a plasat din nou aceeași comandă câteva săptămâni mai târziu.

Primul vehicul livrat lui Jellinek pe 22 decembrie, primul Mercedes, a fost dezvoltat de Wilhelm Maybach, atunci proiectant-șef la Daimler. Era o mașină de curse de 35 CP și este acum considerată prima mașină modernă.

Numele bun a fost urmat în 1909 de marca comercială, vedeta. Atât o stea cu trei colțuri, cât și o stea cu patru colțuri au fost brevetate, dar aceasta din urmă nu a fost niciodată folosită. Tridentul folosit și astăzi în ring a fost înființat în 1921.

Emil Jellinek din Nisa împreună cu fiica Mercedes 1895

Emil Jellinek din Nisa împreună cu fiica Mercedes 1895

Situația economică din industria automobilelor din 1924/1925 a fost orice altceva decât roz pentru Daimler și Benz. Deși Reichsmark a fost din nou o monedă tare din 1923, piața mașinilor de lux cu volum mare de la DMG s-a prăbușit practic. De asemenea, modelele Benz mai mici se vindeau doar lent. Supraviețuirea ambelor companii în acest timp asigură înflorirea producției lor de vehicule comerciale. DMG își are pilonul la Berlin-Marienfelde, Benz al său la Gaggenau din Baden. Mulțumită oamenilor perspicace din ambele companii și angajamentului celor două bănci interne, munca dificilă a diverselor interese s-a transformat într-un întreg prosper. A sosit timpul la 28 iunie 1926. Acordul de fuziune va fi semnat după ce adunările generale ale ambelor companii au aprobat conținutul acestuia cu o zi înainte.

Noua companie se numește „Daimler-Benz Aktiengesellschaft”, cu sediul în Stuttgart-Untertürkheim. Produsele comune poartă marca „Mercedes-Benz”. Iar marca de renume mondial, care este valabilă și astăzi, rezultă din fuziunea stelei cu trei colțuri a lui Daimler în inel cu semnele „Mercedes” și „Benz”, care sunt legate de coroana de lauri de la marca Benz.

Este laconic scurt și cuprinde doar șapte puncte. Cele mai importante sunt: ​​Daimler-Motoren-Gesellschaft preia rolul partenerului primitor. Denumirea societății societății care achiziționează urmează să fie modificată astfel încât să includă și cuvântul „Benz”. Produsele companiilor fuzionate ar trebui să primească un nume comun uniform, precum și numele generale și emblemele celor doi parteneri ar trebui să apară întotdeauna împreună în viitor.

Odată cu această fuziune, noua companie și-a început ascensiunea pentru a deveni unul dintre cei mai de succes producători auto din lume. Vehicule precum SSK sau 549 K și, nu în ultimul rând, caroseriile de lux Maybach, toate construite pe Șasiu Mercedes, a recomandat compania ca o companie orientată spre clientela de lux încă din anii 1930.

Mercedes-Benz SSK a devenit o legendă pe pista de curse

Mercedes-Benz tip SSK la cursa Klausen din 1930

Mercedes-Benz tip SSK la cursa Klausen din 1930

În 1926, modelul scurtat K a urmat pe baza celor 24/100/140 CP. Din aceasta au fost dezvoltate patru modele Mercedes-Benz, care sunt cunoscute și astăzi de toată lumea. Legenda S, SS, SSK și SSKL a început pe 19 iunie 1927. La „Marele Premiu al Germaniei”, cursa de deschidere a Nürburgring, Mercedes-Benz S de 180 CP a ocupat primul loc pe locul trei; Rudolf Caracciola se afla la volanul mașinii câștigătoare. Un an mai târziu a lovit din nou la aceeași cursă în același loc cu varianta SS de 200 CP.

De la sfârșitul anului 1928 Caracciola a condus și versiunea scurtă cu până la 250 CP, SSK (Super-Sport-Kurz), de la victorie la victorie.

„Caratsch” a sărbătorit unul dintre cele mai mari succese ale sale în 1931 când a câștigat Mille Miglia ca primul german și primul străin cu „elefantul alb”, de tip SSKL (L înseamnă lumina). SSKL-ul său a fost de 235 de kilometri pe oră și a întruchipat gloria încoronată a unei serii din care au fost construite aproape 300 de vehicule între 1927 și 1933. Spre deosebire de mașinile sport de curse de astăzi, mai mult de jumătate din aceste vehicule erau mașini de vârf în trafic rutier normal.

Dar chiar și în anii 1930, Mercedes-Benz nu oferea doar vehicule de lux. În 1931 compania a prezentat „170er” (W 15). De acum înainte, cel mai mic Mercedes-Benz era încă un model de lux în comparație cu concurența, dar era accesibil pentru o clientelă mai mare. În ciuda tehnologiei sale elaborate, cu suspensie independentă pe punțile față și spate, care a fost folosită pentru prima dată, versiunea de bază a costat 4.400 Reichsmarks.

Mercedes-Benz 540 K este punctul culminant al anilor 1930

Cei care au optat pentru unul dintre frumoasele Mercedes-Benz 500 K au fost nevoiți să plătească cel puțin de cinci ori mai mult. Construit în diferite versiuni de caroserie și șasiu, mașina supraalimentată de 160 CP prezentată în 1934 a continuat tradiția tipurilor de la S la SSK fără a provoca senzație în motorsport, desigur. Dar acest lucru nu mai era necesar: la 3 iunie 1934, Manfred von Brauchitsch a câștigat cursa internațională Eifel de pe Nürburgring cu o mașină W 25 Grand Prix, inaugurând astfel era săgeților de argint.

Succesorul modelului 500 K, modelul 540 K, a fost prezentat pentru prima dată la Salonul de la Paris din 1936. Compresorul cu opt cilindri avea acum 180 CP; Mai ales ca un decapotabil și mai târziu ca un roadster special uluitor de frumos, acest tip de mașină a devenit una dintre cele mai populare mașini sport din lume. 

Mercedes-Benz tip 500/540 K - 1936-1937

Mercedes-Benz tip 500/540 K - 1936-1937

La o altă expoziție de automobile din primăvara anului, un model complet diferit a avut premiera mondială: la Expoziția Internațională de Automobile și Motociclete (IAMA) din Berlin, precursorul IAA de astăzi de la Frankfurt, compania și-a arătat Mercedes-Benz 260 D - primele mașini diesel produse în serie din lume. Motorul diesel de 45 CP, inițial construit doar ca un landaulet Pullman, a atins o viteză maximă de 97 km / h. Abia mai târziu a devenit clar că Mercedes-Benz inventase cea mai economică versiune a automobilului în acel moment.

Modelele Mercedes-Benz din acei ani, care includeau mașini precum 770 chiar în față, erau foarte solicitate în întreaga lume. Dar exporturile s-au oprit brusc când Germania a început al doilea război mondial și a scris cel mai întunecat capitol din istoria modernă a Germaniei.

Primul Mercedes-Benz după al doilea război mondial este 170 V.

Mercedes-Benz 170 V

Mercedes-Benz 170 V

După sfârșitul războiului, Mercedes-Benz a început să se dezvolte din nou acolo unde se oprise înainte de 1939. Producția de serie a Mercedes-Benz 170 V a început în iulie 1947. Sedanul robust a fost echipat cu un motor economic cu patru cilindri de 38 CP. Abia în mai 1948 s-ar putea relua lucrările importante de cercetare și dezvoltare de la Daimler-Benz AG. Ultimul moment decisiv a fost reforma valutară de la sfârșitul lunii iunie. Varianta diesel 170 D și modelul de lux 170 S au debutat încă din mai 1949; Motorina, în special, a devenit un bestseller, deoarece doar acest combustibil era disponibil fără blocaje.

Mașinile de vis de la începutul anilor 1950 - Mercedes-Benz 220 și 300

Odată cu miracolul economic și fondarea Republicii Federale Germania, Mercedes-Benz a început din nou din plin. Încă din octombrie 1950, s-a sărbătorit producția celei de-a 50.000 de mașini după sfârșitul războiului. Șase luni mai târziu, în aprilie 1951, Daimler-Benz AG a prezentat cele două modele complet noi 220 și 300 la primul Salonul Auto Internațional din Frankfurt / Main. Cu Mercedes-Benz 220, a existat în cele din urmă un alt vehicul de clasă de lux. Motorul său a dezvoltat 80 CP și, împreună cu sedanul confortabil de turism, a permis o viteză maximă respectabilă de 140 km / h. 220 a fost construit într-o mare varietate de stiluri de caroserie până în 1955. În mod special, Cabriolet A și Coupé au obținut un statut de imagine care le face și astăzi obiecte de colecție valoroase.

Mercedes-Benz 170 S - Cabriolet B

Mercedes-Benz 170 S - Cabriolet B

Mercedes-Benz 300 s-a bucurat de atenție la nivel mondial în timpul IAA din 1951. Ca limuzină de stat, a făcut istorie în Germania sub denumirea neoficială de „Adenauer-Mercedes” și a condus oameni cu șofer ca președintele SUA John F. Kennedy. Ca sedan și decapotabil, a devenit simbolul luxosului Gran Turismo; Ca suport tehnologic, a oferit conceptul de bază al motorului pentru o legendă a mașinii sport: 300 SL.

Dar era sa ca vehicul de producție nu se ivise încă. Înaintea lui, la 8 septembrie 1953, compania a prezentat noul 180, primul Mercedes-Benz cu formă de ponton și un corp autoportant din oțel. Pe baza sa tehnică, compania a dezvoltat 190 SL Roadster, fratele „mic” ca senzație auto.

Mercedes-Benz 300 SL a continuat mitologia SSK

În martie 1952, Mercedes-Benz a prezentat prototipul de mașină de curse 300 SL (W 194). Cinci luni mai târziu, echipa de curse a sărbătorit de patru ori victoria cu 300 SL la Nürburgring. Alte trei luni mai târziu, Karl Kling a câștigat aventura „Carrera Panamericana” într-un 300 SL. Șoferul, mașina și cursa au intrat în istoria curselor de motor.

Era 6 februarie 1954 când Mercedes-Benz a prezentat noua sa mașină super sport cu denumirea 300 SL (W 198) bazată pe W 194 în timpul „International Motor Sports Show” din New York. Ceea ce nimeni nu bănuia în ziua prezentării: urma să fie debutul celei mai faimoase Mercedes-Benz produse în serie din toate timpurile și, pentru mulți oameni, probabil cea mai fascinantă mașină din lume. Germanii îl numeau Gullwing; americanii Gullwing; istoricii pur și simplu „legendă” datorită echipamentului său tehnic, formelor sale uluitoare și genelor sale de motorsport.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198 II) - Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198 I)

Mercedes-Benz 300 SL Roadster-300 SL Coupé (W 198 II, W 198 I)

Deși este strâns legat de motorul caroseriei de serie din seria 300, cei șase cilindri ai săi au fost proiectați în mod constant ca un motor de curse de rasă pură. A fost primul motor din lume în patru timpi, cu sistem de injecție pe benzină. Fiecare detaliu al acestui automobil a fost modelat de forța sa inovatoare, care, la fel ca SSK, a venit direct de la motorsport: corpul său incomparabil ușor din tablă de oțel cu ușile care se leagănă în sus, cadrul din rețea tubulară din oțel și, nu în ultimul rând, potențial de performanță incredibil pentru condițiile de pe vremea a 300 SL de 215 CP până la vehiculul absolut excepțional al timpului său. În funcție de raportul punții spate, acesta a atins viteze maxime de până la 260 km / h. Privind în urmă, cunoscutul jurnalist auto Fritz B. Busch a remarcat despre el: "Știu cum era când a venit. Aveam 30 de ani și înțelegeam automobilele. M-a lovit chiar în inimă".

În 1957, modelul avansat din punct de vedere tehnic 300 SL Roadster a înlocuit gullwing și, de asemenea, a făcut istorie a mărcii. Pentru că, împreună cu 190 SL, care a fost prezentat în 1955, a fondat o clasă deschisă de mașini sport Mercedes-Benz, care continuă până în prezent sub numele SL și se va îndrepta către un nou maxim în 2001.

Mercedes-Benz numit și "Heckflosse" cu primul corp de caroserie de siguranță din lume

În 1959, Daimler-Benz a vândut pentru prima dată peste 100.000 de autoturisme Mercedes-Benz. Faptul că acest număr a fost atins și nu a mai scăzut din nou s-a datorat noii berline de lux pe care Daimler-Benz a prezentat-o ​​în același an: a fost cea 220 modele din seria W 111. Datorită secțiunii sale din spate, care cu „aripioarele” sale subtile ecouri vehiculelor americane din acea epocă, denumirea „coadă” a apărut rapid în limba populară. Sedanele au fost oferite exclusiv cu motoare cu șase cilindri. În anul în care a fost lansat, a fost 220 (95 CP), 220 S (110 CP) și versiunea de injecție 220 SE (120 CP).

Noutatea senzațională a acestui nou model de serie a fost corpul. Odată cu aceasta, Mercedes-Benz a deschis noi drumuri nu numai în ceea ce privește aspectul, ci și în ceea ce privește designul. Corpul de siguranță dezvoltat de Béla Barényi la Daimler-Benz a fost folosit aici pentru prima dată în lume. Conceptul brevetat al zonelor de zdrobire definite în legătură cu o celulă pasager de înaltă rezistență și un interior „dezamorsat” a adus descoperirea pentru siguranța pasivă.

Barényi a fost introdus în „Automotive Hall of Fame” din Detroit / Michigan în septembrie 1994 datorită dezvoltării sale și a altor 2500 de brevete.

În 1961, Mercedes-Benz nu numai că a extins seria cu un coupé și un decapotabil, dar a introdus și noul model de top 300 SE (W 112) cu 160 CP și suspensie pneumatică. Seriile cu șase cilindri W 111 și W 112 se numără printre modelele predecesoare ale Mercedes-Benz S-Class. În același an, gama de modele „fintail” a fost completată de tipurile cu patru cilindri 190 și 190 D (ulterior 200 și 200 D). În 1965, modelele cu aripi mari au primit un lifting final, în care versiunile 230 (105 CP) și 230 S (120 CP cu o cilindree mai mare) au înlocuit modelul 220. Până în 1968, aproape un milion de berline, cupe și decapotabile au fost livrate mai mult decât orice altă serie.

230 SL ca prima mașină sport din lume cu caroserie de siguranță

Compania a oferit prima mașină sport din lume cu caroserie de siguranță din 1963: noul 230 SL. Farurile de înaltă calitate ale roadsterului construite până în 1971 (din 1967 ca 250 SL, din 1968 ca 280 SL) ar putea fi găsite și sub formă modificată într-o nouă limuzină de stat, Mercedes-Benz 600. A debutat la IAA în septembrie și a devenit unul internațional Omul „Made in Germany”. Suspensia pneumatică, un servodistribuitor hidraulic pentru controlul geamurilor automate sau pentru închiderea capacului portbagajului, V8 de 250 CP și, nu în ultimul rând, caroseria elegantă de 5,45 metri, l-au clasificat ca fiind cel mai avansat sedan de lux din această epocă pentru multi ani.

Mercedes-Benz 230 SL - 1963

Mercedes-Benz 230 SL - 1963

Mercedes-Benz S-Class domină clasa de lux

Mercedes Benz Clasa S limuzină W 112, W 109, W 116, W 126

Mercedes Benz Clasa S limuzină W 112, W 109, W 116, W 126 (de la stânga)

În anii care au urmat, Mercedes-Benz și-a consolidat din ce în ce mai mult rolul global ca lider tehnologic. Clasa S s-a impus ca o serie de lux de succes în aproape toate țările din lume. Între 1965 și 1998, Mercedes-Benz a prezentat cinci generații pe acest segment; fiecare dintre ei a manifestat la vremea sa pretenția de a reprezenta ultimul în materie de confort, siguranță și tehnologie de conducere. Denumiri precum 300 SEL 6.3 (din 1968), 450SEL 6.9 (din 1975), 560 SEL (din 1985), 600 SEL (din 1991) sau S 600 lung (din 1999) reprezintă modelele de top respective din serie.

Astăzi, nu numai motoarele pe benzină V6, V8 și V12, ci și unitățile diesel de ultimă generație aparțin gamei de motoare din Clasa S. Mercedes-Benz S 400 CDI puternic de 184 kW / 250 CP a apărut în vara anului 2000. Motorul V8 common rail nu este doar cel mai puternic, ci și cel mai economic motor din clasa sa de cilindri și cilindri. Consumă doar 9,6 litri de combustibil la 100 de kilometri (consum total NEDC). Un motor cu șase cilindri în linie cu 145 kW (197 CP) este disponibil în S320 CDI ca al doilea turbodiesel pe șină comună. Mercedes-Benz a fost un pionier în domeniul tehnologiei diesel de când a fost prezentată prima mașină diesel din lume în urmă cu 64 de ani. Cu sistemul eficient CDI common rail din 1997, marca a inițiat o tendință ascendentă pentru motoarele diesel moderne care nu s-a oprit până în prezent.

Cu Clasa S, această tendință s-a impus și în gama absolută de top. Vânzările generale ale acestei ultime serii de sedanuri de lux în competiția europeană au crescut cu 13% doar la sfârșitul lunii octombrie 2000.

Mercedes-Benz S-Class este acum numărul unu în segmentul său la nivel mondial.

Imaginea Mercedes-Benz

Astăzi nu mai este de imaginat: a existat o perioadă în care marca Mercedes nu era cunoscută oamenilor de pe pământ. Era înainte de 22 decembrie 1900, înainte de primul Mercedes. După aceea, marca și-a dezvoltat în mod constant propriul mediu de viață cu o filozofie unică a mărcii.

„Steaua dorului tău”, se spunea într-o reclamă contemporană pentru Mercedes-Benz la sfârșitul anilor 1920. Procedând astfel, compania a subliniat ceea ce este încă adevărat astăzi: Automobilele cu stea s-au transformat în simboluri de statut recunoscute la nivel mondial datorită puterii lor inovatoare exemplare și calităților lor convingătoare și obiectelor lor cu un recurs exemplar. Piatra de temelie a filozofiei mărcii a fost și a fost întotdeauna inovația, calitatea, siguranța, fascinația și angajamentul față de tradiție.

Image
Image
Abordăm lucurile diferit. Noi câștigăm doar când clientul câștigă. Punct.
contact@negustorul.ro
© Negustorul 2021
Folosim cookie-uri in site-urile noastre pentru a ne asigura ca aveti parte de cea mai buna experienta. Utilizand site-urile noastre, acceptati sa utilizati cookie-urile. Aflati mai multe despre cookie-uri in sectiunea Politica de Cookies.