Automobile sub semnul elicei - istoria BMW

Abia după 11 ani de la înființarea Bavarian Motor Works, în 1917, BMW AG s-a prezentat așa cum este considerat astăzi de la sine înțeles - ca producător de automobile. Odată cu achiziționarea fabricii de vehicule Eisenach în 1928, primele mașini BMW au ieșit în stradă. Până atunci, compania fusese implicată aproape exclusiv în construcția de motoare pentru avioane.

Franz Josef Popp, președintele consiliului de administrație al Bayrische Motorenwerke din 1917 până în 1942, a modelat acest domeniu de afaceri. Popp, care la începutul primului război mondial era responsabil cu producția de motoare de aeronave ca inginer la AEG și apoi la Austro-Daimler-Werke din Viena, a fost confirmat ca director general al Rapp-Motorenwerke în septembrie 1917, care apoi și-a schimbat nume către Bayrische Motorenwerke.

După primul război mondial, compania a căutat noi domenii de afaceri și a extins gama de produse pentru a include construcția de motociclete. Recunoașterea motorizării claselor populare a adus BMW o creștere rapidă, preluarea fabricii de vehicule Eisenach cu segmentul de produse auto a fost o consecință logică.

BMW - Evolutia Siglei

BMW - Evolutia Siglei

Hala de producție din Berlin, Johannisthal

Hala de producție din Berlin, Johannisthal

22 martie 1929: primul automobil a fost Dixi 3/15 PS, un Austin Seven reprodus sub licență. Fără alte întrebări, BMW a închiriat o fabrică de la producătorul de caroserii din Berlin. Încă din 22 martie 1929, primul Dixi 3/15 PS DA 2 a părăsit această fabrică lângă vechiul aerodrom Berlin-Johannisthal și a fost depozitat pentru expediere ulterioară către dealerii BMW.

Abia în 9 iulie 1929, BMW nu a devenit public cu primul său automobil. O prezentare de sărbătoare în noul magazin BMW din centrul Berlinului și o reclamă pe pagină întreagă în presă fac publică noua mașină.

Modernul Dixi 3/15 PS este bine primit de public. Și a lovit imediat titlurile: BMW a câștigat imediat Turul Internațional Alpin din 1929, care a parcurs toate pasele majore timp de cinci zile. În plus față de fiabilitatea sa, mașina este, de asemenea, atrăgătoare pentru tot mai mulți cumpărători datorită economiei și prețului său: cu șase litri de combustibil / 100 de kilometri era mai economic decât călătoria cu trenul. 2.200 Reichsmarks pentru versiunea de bază pot fi plătite chiar în rate. Aceasta înseamnă că BMW este semnificativ mai ieftin decât un Hanomag comparabil și este la egalitate cu cel mai bine vândut timp al Opel „Laubfrosch”.

Până în primăvara anului 1930, BMW și-a extins gama de mașini mici cu alte variante precum sportul cu două locuri, cabrioul cu două sau patru locuri sau „duba de livrare expresă”. Mai târziu au fost adăugate mașina sport „Wartburg” de 18 CP și un coupé, iar în 1931, seria DA 4 a introdus revizuiri tehnice și vizuale seriei. Într-un timp foarte scurt, BMW a reușit să pună o gamă largă de mașini mici pe roți pentru o gamă largă de dorințe. La sfârșitul acestei prime serii de modele BMW în primăvara anului 1932, erau aproape 16.000 de cumpărători care preferau micul BMW.

3/20 PS: primul BMW adevărat

În 1932 s-a născut primul BMW real. 3/20 PS este din nou disponibil sub formă de turism închis cu două uși, deschis sau decapotabil cu patru locuri. Noua mașină nu are aproape nimic în comun cu Dixi: Cu un cadru cu dublu tub, osie oscilantă în spate și suspensie de roată independentă în față, oferă o experiență de conducere ca o mașină mare. În decurs de aproximativ un an, modelul 3/20 PS nu era doar o mașină nouă, ci și un motor nou. În Eisenach, aceștia se concentraseră pe industria automobilelor, în timp ce Munchen era responsabil pentru patru cilindri. Noul motor de 20 CP cu o cilindree de 782 cm³ are supape aeriene și este mult mai silențios decât predecesorul său englez. Noul corp oferă, de asemenea, mai mult confort. Sunt produse 7.215 unități, dar în același timp oamenii din München și Eisenach se gândesc la o mașină care ar trebui să genereze mai multe vânzări cu mai multă putere.

BMW 3/20 PS AM 1 limousine / Berlina

BMW 3/20 PS AM 1 limousine / Berlina

În 1933, strămoșul unei lungi și glorioase tradiții a motoarelor BMW cu șase cilindri a apărut cu BMW 303. 303 a fost primul automobil care a avut grila caracteristică pentru rinichi. Motorul în linie complet nou dezvoltat de 1,2 litri se dovedește a fi o unitate extrem de silențioasă, puternică, care dezvoltă 30 CP și face ca patru locuri să ajungă până la 90 km / h.

Cu toate acestea, modelul 303 oferă o deplasare prea mică pentru a poziționa BMW în clasele superioare. Prin urmare, 1,2 litri se măresc mai întâi la 1,5, mai târziu la 1,9 litri și 45 CP. Odată cu aceasta, s-a născut 319 de lungime de 3,90 m. Are deja un obturator automat al radiatorului și amortizoare hidraulice telescopice. Pe de altă parte, motorul strălucește prin funcționarea lină, vibrațiile reduse și puterea bună de tragere.

Căruță cu motor de la Gottlieb Daimler și automobilul patentat de la Karl Benz

BMW R17 in BMW - Muzeul din Munchen

În timp ce mașinile câștigă premii și trofee cu atracție publică, BMW reflectă asupra activității sale de bază inițiale, construcția de motoare de aeronave. În 1934, a fost fondată BMW Flugmotorenbau GmbH și a început în curând să fabrice motoare pentru avioane în München și Eisenach.

De asemenea, BMW a perfecționat din ce în ce mai mult construcția de motociclete. Cu R 12 și R 17, BMW a oferit motociclete cu furci telescopice amortizate hidraulic pentru prima dată în lume în 1935, revoluționând astfel piața motocicletelor.

În 1936, BMW a intrat în motorsport, cu BMW 328 Ernst Henne a câștigat imediat clasa de 2 litri la Nürburgring pe 14 iunie.

„Henne a obținut ceva sinistru din noul său 2 litri. Ce accelerare splendidă! Trage departe, în jos pe dreapta lungă și în curbele și întoarcerile inelului ...  mașina sport este mai rapidă decât întreaga competiție a compresorului! Mult superioară, Henne trece linia de sosire ca învingător ... “. Ceea ce „lumea motorie” descrie atât de euforic este rezultatul unei dezvoltări rapide. Designerii, mecanicii și proiectanții dezvoltării BMW din München au avut puțin timp și bani pentru a face această mașină sport o realitate.

Ernst Henne în primul prototip BMW 328 înainte de începerea cursei Eifel din 1936

Ernst Henne - BMW 328 - Cursa Eifel - 1936

Trebuia să te limitezi la esențial și poate că acesta este secretul succesului. Într-o perioadă scurtă de timp, BMW 328 și-a dominat clasa într-un mod nemaiauzit și chiar și concurenții semnificativ mai puternici nu au fost rar depășiți. 80 CP în versiunea standard cu o greutate de doar 830 kg ajută elegantul roadster să dezvolte o putere impresionantă.

Avionul de recunoaștere Arado 234 cu motor cu reacție

Avionul de recunoaștere Arado 234 cu motor cu reacție

În 1937, BMW proiecta deja vehicule pe baza măsurătorilor din tunelul vântului. Cu toate acestea, principalul domeniu de activitate a rămas construcția de motoare de aeronave. În 1939, cu puțin înainte de începerea războiului, BMW a achiziționat Brandenburgische Motorenwerke din Berlin-Spandau, care făcea parte din Grupul Siemens și avea o lungă tradiție în construcția de motoare de aeronave. Afacerile merg bine, pentru a 25-a aniversare a companiei, BMW AG poate plăti un dividend mediu de 7,5 la sută de când compania a fost fondată. Cererea nesatisfăcătoare din partea Luftwaffe a dus la creșterea de capital a BMW AG în 1940 cu 7,5 milioane Reichsmark la 22,5 milioane RM. Suma totală este pentru BMW Flugmotorenbau GmbH.

BMW este practic doar o companie de arme pure, mașinile și motocicletele sunt destinate exclusiv economiei de război, în cel mai bun caz exportului. Zeci de mii de motoare de avioane au fost construite în fabricile din München, Berlin și Eisenach până în 1945, inclusiv motorul cu reacție 003, unul dintre primele motoare cu reacție produse în serie din lume. Motorul cu reacție a fost utilizat pentru prima dată în avionul de recunoaștere cu rază lungă de acțiune Arado 234 în 1944.

1945: BMW practic a încetat să mai existe

„Odată cu sfârșitul războiului, întreaga producție a companiei a luat sfârșit fără documente pentru o producție în timp de pace.”

Prima teză din raportul mandatarului general și a consiliului de administrație al BMW AG nu a fost scrisă până în 1949 - acesta a fost cât timp a durat până când 1945 a putut fi contabilizat. Cu câteva zile înainte de capitulare, conducerea BMW a încercat să evite distrugerea și jefuirea cu o echipă de urgență. Ceilalți angajați ai BMW încep demersurile imediat și se mențin pe linia de plutire cu ordinele de reparații pentru comerț și industrie. La 2 octombrie 1945, administrația militară americană a confiscat toate bunurile BMW și a declarat compania o operațiune de reparații. Întregul consiliu trebuie să plece. Administratorul desemnat dispune încetarea imediată a tuturor lucrărilor în conformitate cu instrucțiunile și începe cu demontarea mașinilor și echipamentelor. La Berlin, sovieticii demontează întregul echipament tehnic al fabricii de motoare a aeronavei Spandau. Fabrica Eisenach este expropriată și ulterior transformată în Awtowelo. BMW AG închide anul 1945 cu o pierdere de 20 de milioane Reichsmark. BMW practic a încetat să mai existe.

1948: Cu R 24 în D-Mark.

De exemplu, în timp ce lui Daimler Benz i s-a permis să reia producția modelului de 170 V în 1946, BMW a rămas paralizată până în 1948.

Apoi, autoritățile americane își slăbesc poziția restrictivă și permit fabricarea unei motociclete noi. R 24 a fost expus la Salonul Auto de la Geneva în martie 1948 ca primul produs postbelic de la BMW AG. Mașina monocilindrică cu cardan este atât de populară încât în ​​câteva zile au fost plasate în München în jur de 2.500 de comenzi. Și asta, deși nu se poate da o dată de livrare. Abia pe 17 decembrie, la șase luni de la reforma monedei din Germania, primul R 24 a fost finalizat într-o ceremonie festivă. La sfârșitul anului, BMW AG a reușit să înregistreze o cifră de afaceri de 4,2 milioane DM. Veniturile au crescut literalmente în următorii ani.

Model BMW R24

Model BMW R24

În 1949, aproximativ 20 de milioane de DM s-au revărsat în casele din München, iar în 1950 vânzările au crescut la 36,5 milioane de DM. Anul acesta au fost eliberate 732.000 de permise de conducere. Acest lucru arată cât de mult se străduiesc nemții să se deplaseze. Un litru de benzină costă 60 pfennigs, motorină 32. În 1951, vânzările BMW au crescut la 57,5 ​​milioane DM. De la doar 126 de mașini-unelte din 1948, stocul s-a înmulțit la 1405 bucăți. Gama de modele produse pe această bază în 1952 a inclus monocilindrul R 25/2 și noile R 51/3, R 67/2 și R 68, fiecare cu un motor boxer cu doi cilindri.

În 1951, primul automobil construit la München, deoarece fabrica Eisenach se afla sub administrația sovietică. Producția de serie a început în 1952. BMW 501, cunoscut sub numele de Baroque Angel, era un sedan de lux cu primul motor din aliaj ușor V8 din lume. Evaluarea acestui vehicul, care se bazează pe vechea tradiție, pare a fi extrem de favorabilă ”. În orice caz, aceasta este ceea ce consiliul de administrație va informa acționarii despre. Odată cu dezmembrarea lucrărilor de la München, contabilii BMW calculează o pierdere actuală de aproximativ 100 de milioane de DM. Deoarece fondurile proprii ale companiei sunt rare, fabrica de automobile urmează să fie extinsă în mai multe etape. Sfârșitul anului 1953 își propune să încheie această perioadă. Apoi, consiliul speră, cu producția de mașini și motociclete „să se câștige din nou baza plății unui dividend”.

Model BMW Isetta

Model BMW Isetta

Din 1954, motoarele de aeronave au fost construite din nou la uzina Allach. În 1955, BMW a obținut un mare succes în industria auto. Isetta a fost numele motocupeiului în formă de ou, cu spațiu pentru doi și jumătate și un plin de viață de 12 CP în spate. - Singura - ușă deschisă în față și roțile din spate nu erau nici măcar la jumătate la fel de distanțate decât cele din față - niciun BMW înainte sau după nu a fost vreodată atât de distinctiv.

Șoferul și pasagerul s-au așezat confortabil, au închis ușa în fața lor - și cu aceasta volanul și armăturile. A fost mutat - extrem de sportiv - în stânga cu un băț mic, un lateral a avut doar o mașină de curse cu formulă. Peste 160.000 de Isetta vândute au pus bazele pentru producția de succes a automobilelor BMW și reprezintă simbolul miracolului economic. Intr-adevar

Isetta - simbolul miracolului economic nu a fost unul. Producție internă, dar o licență construită de producătorul italian Iso, BMW Isetta a ajuns pe o piață a reingineriei și a devenit simbolul miracolului economic.

1955: eleganță atemporală - BMW 507 și 503

În 1955, BMW a prezentat 507, o mașină sport cu un design elegant, atemporal. Nimeni nu se așteptase la asta: „BMW chiar i-a bătut pe italieni”, a exultat o revistă de specialitate la premiera modelului sportiv BMW 507. Proiectantul era german. "Cilindrul ușor V-opt de la BMW este probabil cea mai fericită sinteză a artei construcției de automobile pe această parte și pe cealaltă parte a iazului", a spus motorul: Acest prim cilindru din aluminiu cu opt cilindri din lume a venit, de asemenea, din Germania. 507 avea o față BMW complet nouă, dar inconfundabilă. Grila dublă a rinichilor, care nu era inclusă în primele curenți de aer, era acum largă în loc de înaltă și se balansa elegant pe toată fața mașinii între faruri. Liniile laterale alungite, o structură curbată și o capotă nesfârșită au determinat designul frumos și atemporal al acestei mașini de vis. Au fost caracteristice orificiile de admisie laterale din spatele roților din față, în care a fost înscrisă marca alb-albastru.

Graf Goertz cu BMW 507

Graf Goertz cu BMW 507

În timp ce dezvoltările pentru 507 începeau la München, a fost creat un alt coupe, proiectat de Graf Goertz, BMW 503. Modelul cu două uși a apărut atât ca un coupé, cât și ca un decapotabil și era îmbrăcat într-o caroserie elegantă și modernă de ponton. „Nici o șmecherie, ci o rasă nobilă în spatele unor forme aproape modeste, care formează un echivalent cu magnificul motor cu opt cilindri ”, a fost recunoașterea debutantului.

Model BMW 503

Model BMW 503

Nici un stâlp B nu a deranjat liniile și cele patru geamuri laterale puteau fi coborâte complet. Stâlpul C îngust a dat impresia celei mai mari eleganțe auto, mai ales atunci când ferestrele erau deschise. Diferitele direcții ale celor două noi modele BMW puteau fi deja văzute sub forma grilei radiatorului în formă de rinichi, care este tipică mărcii: 503 era destul de conservator și, la fel ca sedanele 501/502, purta încă dubla aliniată vertical oval în față. Pe de altă parte, modelul 507 se potrivea perfect cu noua variantă revoluționară, orizontală, în care grila pentru rinichi se răspândea pe toată lățimea vehiculului între faruri.

1955: BMW la un pas de prăbușire

Noile modele de mașini V8 (BMW 501 și 502) au fost bine primite în 1955, dar 4.567 de mașini vândute nu au fost suficiente la sfârșitul anului pentru a sparge banca. Iar Isetta, cu care compania a încercat să facă față declinului afacerii cu motociclete din 1954, nu a atins pragul de rentabilitate decât la începutul anului 1955/56. Industria autovehiculelor este în plină expansiune: în 1955, producția în Germania de Vest a crescut cu o treime completă.

Se încearcă cu disperare să sară pe trenul în mișcare cu noi modele: BMW 600 ar trebui să satisfacă temporar cererea pentru o mașină cu patru locuri. Dar cele 600 se dovedesc a fi o greșeală, clienții refuzând să intre pe front. Vânzările modelelor V8 sunt stabile, dar nu sunt nici pe departe suficiente. Gama de modele urmează să fie simplificată în două noi serii, mașina mică 700 și o mașină de 1,6 litri de gama medie, care este încă în curs de dezvoltare. BMW 700 are tot ce trebuie pentru a avea succes, dar nu este încă în producție. Pentru a compensa pierderile, BMW trebuie să vândă un teren în Berlin-Spandau - aproape jumătate din spațiul fabricii. Chiar și tânăra filială BMW Triebwerkbau din München-Allach suferă doar pierderi în milioane. În timp ce producția germană de automobile a crescut cu o medie de aproximativ 15% în 1959, consiliul de administrație a trebuit să recunoască: „Din cauza lipsei unui program de producție viabil, compania noastră nu a putut participa la această dezvoltare”.

Adunarea generală BMW din 1959

Adunarea generală BMW din 1959

Munca de scurtă durată este comandată în ianuarie și februarie, urmând a fi disponibilizate în iunie. Când consiliul de administrație a deschis adunarea generală anuală pentru bilanțul din 1958 la Theresienhöhe din München la 9 decembrie 1959 la 11 dimineața, pierderile din afaceri din 1954 totalizaseră aproximativ 49 de milioane de DM conform bilanțului. Producția este neprofitabilă și necompetitivă. BMW este un caz de restructurare. Și acest lucru va fi realizat - pe scurt - printr-o vânzare către Daimler-Benz AG. O ofertă de achiziție limitată în timp este deja pe masă. Cu toate acestea, doi reprezentanți ai acționarilor reușesc să genereze un front de respingere: arată că peste 30.000 de comenzi au fost deja plasate pentru noul BMW 700. 

În plus, acestea arată consiliului de administrație că bilanțul a fost nefavorabil pentru companie: costurile de dezvoltare pentru BMW 700 au fost anulate în doar un an, ceea ce trezește suspiciunea că numerele roșii nu sunt adevărate în general. Acum zece la sută din capitalul social reprezentat este suficient pentru a amâna adunarea acționarilor. Minoritatea de blocare se reunește. Ultimatumul de la Stuttgart expiră, BMW este reținut.

Herbert Quandt, unul dintre principalii acționari ai BMW AG, este impresionat de angajament. După ce a examinat cu atenție cărțile și a vorbit cu comitetul de întreprindere, el preia părți mai mari din capitala BMW. Calea către viitor este gratuită.

În 1959, BMW 700 a fost primul automobil cu o caroserie autoportantă. Dar cel mai târziu cu BMW 1500, BMW se impusese ca unul dintre cei mai importanti producatori de automobile din Germania. Această dezvoltare a determinat BMW să se retragă din construcția motorului aeronavei în 1965.

1960: Anii 60: vânzările cresc de șase ori!

Din 1960 până în 1969 producția de mașini a crescut de aproape trei ori de la 52.000 la 148.000, iar vânzările de peste șase ori de la 239 milioane la 1,5 miliarde. Forța de muncă va fi mărită de la 7.000 la 21.000 de angajați. În aceeași perioadă, organizația de vânzări a crescut de la 1.600 la aproape 4.000 de parteneri contractuali în Germania și în străinătate. Gama de modele s-a extins pentru a include noile sedan-uri cu șase cilindri și cupe-uri care au adus companiei noi recorduri de producție și vânzări. Baza succesului automobilelor BMW este „teoria nișei” dezvoltată de directorul de vânzări Paul G. Hahnemann și cercetătorul de opinie Bernt Spiegel.

Cu acesta, caracteristicile tipice de marcă dezvoltate în perioada de înainte de război, precum sportivitatea și dinamismul cu dimensiuni compacte, revin la gama BMW. În plus, intră în joc o nouă strategie de vânzări. Pentru prima dată de la intrarea în producția de automobile, BMW are o rețea de dealeri internaționali exclusivi.

BMW 1600, care a apărut în 1966, a stat la baza succesului seriei 02, construit până în 1977. În același timp, BMW a ocupat și segmentul sedanului de lux din 1968. Clasa de lux a fost livrată cu BMW 2500 și 2800. Modelul de vârf al acestei serii, 3.0 csl nu numai că a provocat senzație pe drum, dar a fost folosit și cu succes în motorsport.

BMW a reacționat din timp la piața motocicletelor din ce în ce mai în scădere și a recunoscut motocicleta ca un vehicul de agrement. Scopul acestor motociclete nu mai era tipul ieftin de locomoție motorizată, ci plăcerea de a conduce. După ce în 1969 s-au vândut puțin sub 5.000 de mașini, punctul de cotitură din 1970 a venit cu noile modele R 50/5, R 60/6 și R 75/5. Producția de motociclete crește la peste 12.000 de mașini, doi ani mai târziu este mai mult de 21.000.

În 1972, introducerea seriei 5 a marcat o altă etapă importantă în istoria auto a companiei.

„Noua mașină de doi litri și patru cilindri de la Bayerische Motoren Werke are, spre deosebire de denumirea anterioară de tip, denumirea de model BMW 520 (citiți: cinci și douăzeci). Prima cifră identifică tipul de mașină, a doua și a treia cilindrata motorului. ”Cu această declarație, o nouă generație de automobile BMW este prezentată la IAA din 1972 - Seria 5.

Aspectul celor două modele prezentate inițial, BMW 520 și BMW 520i, se caracterizează printr-un nou limbaj de design: ferestrele mari și linia de centură adâncă sunt cele mai vizibile caracteristici ale noii forme cu farurile duble tipice. O funcționalitate izbitor de strictă domină cabina de pilotaj.

BMW Seria 5

BMW Seria 5

BMW a creat astfel un stil care ar trebui să dureze zeci de ani și să facă marca inconfundabilă. Noile modele sunt extrem de bine primite și, ca de obicei, dorința de modele suplimentare și mai puternice crește rapid în rândul clientelei BMW orientate spre performanță. În cele din urmă, a trecut doar un an înainte ca BMW să lanseze prima serie 5 cu un motor cu șase cilindri sub forma BMW 525. Cu această primă generație a Seriei 5, care expiră în 1982, BMW poate să dubleze producția de automobile din această clasă, peste jumătate din toate Seriile 5 fiind exportate.

BMW Seria 3 - Cel mai bine vândut model de serie de la BMW

BMW Seria 3 - 1975

BMW Seria 3 - 1975

în 1975 a urmat BMW seria 3 - odată cu aceasta a apărut un automobil complet nou, din punct de vedere tehnic, o dezvoltare ulterioară a seriei 02, vizual clar legată de seria 5 și totuși complet independentă. Forma distinctivă de pană, care a fost discutată inițial de către public, este caracteristică noului model cu două uși. Interiorul este, de asemenea, complet nou: designul cabinei își sărbătorește premiera, consola centrală înclinată spre șofer, ceea ce este tipic interiorului BMW de mulți ani. Încă din 1976, cititorii celei mai mari reviste auto din Europa au votat BMW 320 drept cea mai bună berlină din lume din clasa de până la doi litri.

Seria 3 depășește 02. În toate privințele: în mai 1981, masina cu numarul 1 million al seriei 3 se lansează de pe linia de asamblare. Acest lucru îl face cel mai de succes BMW din toate timpurile.

1976: Marile coupe-uri: seriile 6 și 8

La mijlocul anilor 1970, anii sălbatici ai legendarelor cupee BMW de curse s-au încheiat, iar în 1976 BMW și-a prezentat seria 6, un coupé elegant, restrâns, de clasă lux, disponibil doar cu motoare cu șase cilindri pe toată perioada de producție. Cu o lungime exterioară de 4,75 metri și un spațiu interior generos, care oferă, de asemenea, un nivel ridicat de confort de conducere în spate, cu două scaune cu cupă, modelele 630 CS și 633 CSi și succesorii lor au obținut un succes de vânzări excepțional: până la sfârșitul producției în 1989, s-au vândut peste 86.000 de unități. Niciodată până acum un BMW Coupé nu a avut mai mult succes.

BMW Seria 6 - 1976

BMW Seria 6 - 1976

Următoarea serie 8 este o altă etapă tehnologică din istoria BMW Coupé, cu peste 31.000 de unități vândute între 1989 și 1999: Motoarele sale de 8 și 12 cilindri catapultează cu ușurință Seria 8 până la 250 de kilometri pe oră, permițând cercul exclusiv dintre entuziaștii săi să se întoarcă atunci, alunecând plăcut de neegalat.

Nașterea noului model amiral - BMW Seria 7

BMW Seria 7 - 1977

BMW Seria 7 - 1977

În 1977, clasa mare de la BMW a obținut un succesor care a devenit progenitorul seriei de top: prima serie 7. Sedanul preia noua linie de design BMW introdusă de seria 6 Coupé și combină un aspect extrem de reprezentativ cu un număr mare de inovații tehnice care au fost încorporate. Clienții pot alege inițial între trei modele cu 2,8 litri și 170 CP, 3,0 litri cu 184 CP și 3,2 litri cu 197 CP.

Desigur, amiralul primei serii 7 a fost modelul 745i prezentat în 1980, cu un motor cu șase cilindri turboalimentat de 252 CP. Cea de-a doua și a treia cifră, care până acum au dat indicații privind deplasarea motorului, simbolizează echivalența cu un motor aspirat natural de 4,5 litri. Într-adevăr, șase cilindri turbo de 3,2 litri asigură performanțe de neegalat în sectorul berlinelor.

1978: O mașină de curse pentru drum: BMW M1

În timp ce Seria 6 își făcea debutul, inginerii lucrau în mare secret la dezvoltarea unui vehicul sport BMW independent, care a provocat senzația mondială în 1978: BMW M1. Coupé-ul performant este primul produs de la BMW Motorsport GmbH. În 1979, M1 a fost prezentat ca un dispozitiv sport din seria ProCar creată pentru acesta ca parte a programului de susținere a Formulei 1 în toată Europa.

Plăcuța centrală a motorului este alimentată de un cilindru cu șase cilindri în linie de 3,5 litri, montat pe lungime în fața punții spate și, în versiunea stradală, oferă 277 CP la puntea spate. Chiar și atunci când este staționar, M1 emană o dinamică superioară. Valori mai mici de 6 secunde pentru sprintul de la 0-100 km / h și abia mai mult de 20 de secunde de la 0-200 km / h au fost realizate doar de o mână de automobile din întreaga lume la acea vreme. Șasiul, conceput conceptual pentru grupul 4-M1 de 470 CP, suportă cu ușurință forțele de frânare, accelerație și accelerație laterală, așa cum apar în cursele de curse.

BMW M1 - 1978

BMW M1 - 1978

Deși este o mașină sportă prin excelență, șoferul și pasagerul din față se pot bucura cu siguranță de un anumit nivel de confort. Suspensia este tensionată, dar absoarbe și suprafețele inegale ale drumului, fără a solicita ocupanților o povară prea puternică. Ele stau în cadrul tubular din oțel realizat din profile de oțel dreptunghiular, cu pielea exterioară din plastic lipită și nituită ca într-o fortăreață, fără semne de răsucire. Portbagajul de sub capota din față este suficient pentru bagajul de două persoane din weekend și nu trebuie să vă descurcați fără aer condiționat.

1986: Atlet la turism imbatabil: BMW M3

Era M1 abia ajunsese la sfârșit când s-a născut BMW M3 în 1986. Pentru BMW, compactul cu două uși reprezintă prima dezvoltare paralelă consistentă a producției de serie și a sportului cu motor: versiunea stradală - din care 5.000 de exemplare trebuie să fie disponibile pentru recunoaștere ca mașină de turism într-un an - este concepută pentru a fi potrivită pentru curse chiar de la începutul și respectă în mod formal reglementările Grupului A Corp personalizat. Rezultatul este triumfător pentru BMW. Încă de la început, pilotul alb ca zăpada în culorile BMW Motorsport câștigă, trofee și titluri.

BMW M3 - 1986

BMW M3 - 1986

În 1987, italianul Roberto Ravaglia a câștigat Campionatul Mondial de Mașini de Turism cu M3 - primul și singurul titlu mondial acordat la această categorie de vehicule. Sedanul de 195 CP de înaltă performanță, cu un motor cu patru cilindri, cu patru supape și un convertor catalitic standard, a stabilit cursul viitorului motorsport. În următorii cinci ani, M3 a fost liderul suveran pe scena internațională a cursei de mașini de turism, devenind cea mai de succes mașină de turism. Dar chiar și ca vehicul rutier, a atins cifre de vânzări neimaginate. Peste 17.100 de exemplare ale primului M3 sunt vândute. Datorită marelui succes al acestui BMW Seria 3 cel mai sportiv, nu este de mirare că BMW reinterpretează și tema M3 în BMW Seria 3 de mai târziu.

În anii 90, BMW căuta noi segmente de piață și, din acest motiv, a cumpărat britanicii Rover Group și Rolls Royce, dar BMW a fost autorizată să o folosească doar din 2003 și până atunci a trebuit să urmărească VW construind simbolul elegantului sedan de lux . Achiziția Rover sa dovedit a fi un flop, astfel încât BMW a vândut compania din nou. Dar nișele au fost întotdeauna căutate și găsite și în grupul propriu al companiei. În 1988, roadsterul a fost reînviat sub forma Z1. Z3 a urmat în 1995 și s-a impus cu mare succes pe piață ca un roadster relativ ieftin. La începutul mileniului, BMW a omagiat începutul istoriei roadster-ului BMW, 507, cu Z8.

1994 Pentru a deveni un furnizor complet și pentru a fi reprezentat rapid pe segmentele de piață care nu erau ocupate anterior de marca BMW, BMW achiziționează cel mai mare producător britanic de automobile Rover Group și începe un program cuprinzător de modernizare a uzinelor și produselor din Rover, Land Rover, MG și Mini.

În 1998, BMW a dobândit drepturile asupra denumirii Rolls-Royce pentru automobile și, după cum sa convenit cu Volkswagen AG, le va utiliza în mod activ din 2003. Între timp, se dezvoltă un model Rolls-Royce complet nou și se construiește un nou sediu și o fabrică în Goodwood, în sudul Angliei.

Din 1999: Familia BMW X

În 1999, BMW s-a implicat din nou ca pionier și a proiectat o nouă clasă de vehicule cu X5. Noul venit cu tracțiune integrală definește noul segment de piață al vehiculului sportiv (SAV), care completează proprietățile sportive și confortabile ale unui sedan tipic BMW cu capacități extinse de teren.

La 1,72 metri, este mult mai mare decât toate celelalte vehicule BMW, la fel de lat ca un Seria 7, dar semnificativ mai scurt decât un Seria 5. Interiorul și șasiul stabilesc standarde complet noi pentru mașinile de teren, mai ales când vine vorba de confort. Modelul X5 cu patru uși este construit la uzina BMW din Spartanburg / Carolina de Sud și intră pe piață în toamna anului 1999 cu un motor cu șase cilindri în linie și o unitate de putere V8.

BMW M1 - 1978

BMW M1 - 1978

În 2003, BMW a extins familia X de succes: noul BMW X3 a combinat agilitatea remarcabilă a unui BMW tipic cu gama largă de utilizări ale unui vehicul sportiv (SAV). Pentru prima dată, X3 este o ofertă premium din clasa SAV sub X5 la magazin.

2000 BMW Group își încheie implicarea cu Rover. Rover și MG sunt vândute grupului de investitori britanici Phoenix, Land Rover către Ford Motor Company. Marca MINI va rămâne în grup. BMW Group se realinizează: pe viitor, accentul se va aplica doar ofertelor premium de la mărcile BMW, MINI și Rolls-Royce.

Ceremonia inovatoare pentru noua fabrică de la Leipzig a avut loc în mai 2002. BMW Group va rămâne astfel activ în Germania și va continua să extindă capacitatea de producție. Din 2005, până la 650 de unități ale BMW Seria 3 urmează să fie produse în fiecare zi. Odată cu finalizarea celor mai importante zone de producție ale sediului companiei „state of the art” pentru automobile Rolls-Royce, specialiștii încep să construiască primele limuzine de lux ale mărcii Rolls-Royce, care sunt fabricate manual în Goodwood / Marea Britanie. Noul MINI primește amiralul său: MINI Cooper S, lansat la începutul verii, oferă clienților 362 centimetri de plăcere la volan.

La sfârșitul anului 2003, BMW Group a raportat un nou record de vânzări: cu peste 1,1 milioane de BMW, MINI și Rolls-Royce vândute, compania a depășit rezultatul anului precedent cu 4,5%. Vânzările din industria motocicletelor au crescut, de asemenea, ușor cu 0,4%. Grupul BWM oferă, de asemenea, un exemplu important pe piața muncii: în 2003, peste 3.000 de noi locuri de muncă au fost create în întreaga lume.

Image
Image
Abordăm lucurile diferit. Noi câștigăm doar când clientul câștigă. Punct.
contact@negustorul.ro
© Negustorul 2021
Folosim cookie-uri in site-urile noastre pentru a ne asigura ca aveti parte de cea mai buna experienta. Utilizand site-urile noastre, acceptati sa utilizati cookie-urile. Aflati mai multe despre cookie-uri in sectiunea Politica de Cookies.